יש מגוון גדול של עלויות, הכרוכות בבניית אתר. הסכום הכולל תלוי בכמה עבודה אתם מוכנים להשקיע והאם אתם מעוניינים לבצע את העבודה בעצמכם. אם זה סגנון ייחודי או אתר מותאם אישית עם עיצוב מיוחד, אתם יכולים לצפות לשלם עד 10,000 שקל.

במדריך זה, נסביר לכם אילו סוגי אתרים ניתן לבנות וכמה יעלה לכם לבנות כל אתר.  בתמצית, אתם יכול ללכת על המסלול של "עשה זאת בעצמך" (DIY) ולהוציא בין 50 ל-1,000 ₪, או שאתם יכולים לשכור אנשי מקצוע ולצפות להוצאה שנעה בין 5,000 ל-10,000 ש"ח ואף יותר.

אם אתם חושבים על הקמת אתר אינטרנט או בלוג וורדפרס, אחת השאלות הראשונות שאתם בוודאי שואלים את עצמכם, היא: "האם יש מחירון בניית אתרים? כמה יעלה לנו להקים אתר?" זוהי שאלה חשובה! בשלבים המוקדמים, חיפוש של הדרך הטובה ביותר לבנות אתר אינטרנט, עשוי לחסוך לכם כספים רבים, גם עכשיו וגם בהמשך.

אם אתם רוצים לשכור מעצב, מפתח או חברת אינטרנט שיעשו את העבודה בשבילכם, המחיר עשוי להיות גבוה. אמנם אין שום רע בכך, אבל חשוב לדעת כי ישנן כמה אפשרויות אחרות. בגלל שוורדפרס היא תוכנת קוד פתוח חינמית, אתם יכולים לבנות אתר משלכם ולחסוך הרבה כסף, אם לא אכפת לכם לעשות קצת עבודה. אז, כמה יצירת אתר אינטרנט מסוג WordPress תעלה לכם, אם אתם עושים זאת בעצמכם?

התשובה תלויה בכמה מוצרים ושירותים תצטרכו, כדי ליצור אתר אפקטיבי. בפוסט זה, אנחנו גם נבחן כמה יעלה לכם לבנות אתר בשיטת "עשה זאת בעצמך" . כך תוכלו לקבל החלטות מושכלות יותר, במידה ותרצו לבנות את האתר בעצמכם או לפנות לחברה המתמחה בבניית אתרים. מחירון בניית אתרים זה, עדכני לחודש נובמבר, 2016.

ראשית: כמה עולה שם דומיין?

הדבר הראשון שעליכם לעשות בתהליך של בניית אתר, הוא לקנות שם דומיין. שם דומיין הוא כתובת האתר שלכם (כמו wpsitecare.com), שאותה אנשים יקלידו כדי למצוא את האתר שלכם.

ישנם כמה אתרים, שתוכלו להשתמש בהם בעת בחירת שם הדומיין שלכם. אחת מחברות הרישום הפופולאריות ביותר היא GoDaddy. חברה זו מאפשרת לכם לחפש שמות של דומיינים שיכולים להתאים לאתר שלכם ומאפשרת לכם לבחור סיומות כדוגמת com, org, co.il ועוד.

ישנם דומיינים מסוימים שעשויים להיות מוצעים למכירה, מכיוון ש"בעל הבית" שקנה את הדומיין כבר לא רוצה בו. בניגוד למכירה פומבית, דומיינים אלו נמכרים במחיר קבוע. ההצעה שלנו: ליצור קשר עם מוכר הדומיין, כדי לנסות לסגור עסקה עמו. לפעמים, אם הדומיין מוצע למכירה כבר הרבה זמן, בעל האתר עשוי לנהל אתכם משא ומתן על מחיר נמוך, כדי להיפטר מהדומיין. ברוב הדומיינים שמוצעים למכירה, ניתן ליצור קשר עם המוכר כדי לקבל פרטים נוספים. במקרה שאתם מוצאים מישהו שמעוניין למכור את הדומיין שלו – המחירים עשויים לנוע בין 50 ל-1,000 ש"ח לדומיין, בהתאם לשם ולתחרות עליו.

בניית אתר בשיטה עשה זאת בעצמך – DIY

כולם רוצים אתר יפה ולמזלם, וורדפרס מציעה מעל 1,000 תבניות זמינות, במחירים סבירים. אם אתם בונים את האתר בעצמכם, חשוב לבחור תבנית וורדפרס שתתאים לתוכן ולעיצוב שאתם רוצים. בעת בחירת תבנית הנושא לאתר שלכם, חשבו: איך אתם רוצים להציג את עצמכם ואו המותג שלכם דרך אתר האינטרנט שתבנו? תבנית בעלת שפע של אפשרויות ו"פיצ'רים" אולי נשמעת כמו רעיון טוב, אבל ההמלצה שלנו היא דווקא למצוא תבנית פשוטה, שעובדת היטב עם תוספים ("פלאגינים") פופולריים.

אוקי – בואו נדבר תכלס: איך חברות לבניית אתרים מתמחרות את הפרויקטים שלהן?

כאשר חברות מעריכות עלות של בניית אתר, הן בוחנות את המורכבות הפוטנציאלית, כדי לחשב את מספר שעות הנדרשות לבנות את האתר המיועד. כל אתר הוא שונה (מותג שונה, עיצוב שונה, תוכן שונה וכו ') וכן ישנן דרגות שונות של מאמץ, בהתאם לסוג אתר האינטרנט. ישנם לקוחות שרוצים שהאתרים יהיו רספונסיביים, ש"גוגל אנליטיקס" כבר יהיה מותקן וכו'.

בניית אתר תדמיתי

אתר תדמיתי שמגיע עם מערכת ניהול תוכן (CMS), כך שלקוחות יכולים לעדכן את התוכן שלהם בעצמם, הכולל אפיון וסידור קטגוריות, תוכן מקורי,4-6 דפים, קישורים ועדכוני מדיה חברתיים, בלוג, הרשמה לניוזלטר דרך דוא"ל, גלריה, מצגת, ותוסף SEO, עשוי להגיע לסכומים של בין 7,000 ל-15,000 ₪.

אתר לעסק (לא E-commerce)

אתרי אינטרנט אלו הם אתרים אינפורמטיביים. יש להם את כל המרכיבים של אתר אינטרנט פשוט, אך יש להם אפשרויות נוספות. בדרך כלל, אתרים אלו מכילים 10-20 עמודים, קישורים ועדכוני מדיה חברתיים, בלוג, הרשמה לניוזלטר דרך דוא"ל, לוח שנה, גלריה, מצגת ועוד. המחיר עשוי להגיע לסכומים של בין 11,000 ל-20,000 ₪.

אתר E-commerce, אתר אינטרנט עסקי

אתרים אלו בדרך כלל כוללים את הרכיבים הבאים: עמודי מוצר, עגלת קניות עם 1-100 מוצרים, קישורים ועדכוני מדיה חברתיים, דפי מוצר עם אפשרות סליקה דרך האתר, הרשמה לניוזלטר דרך דוא"ל, בלוג ועוד. עבור אתר מסוג זה, אפשר לצפות למחירים של בין 20,000 ל-50,000 ₪.

עלויות אינטרנט נוספות

כאשר יש תוכן רב שצריך להזין באתר, כמו מאמרי בלוג, קבצי PDF, מוצרים ואפילו רשימת לקוחות – אם התוכן כבר קיים במאגר, יתכן שניתן יהיה להעביר אותו. אבל אם התוכן צריך להיות מוזן באופן ידני ולעבור בדיקת איות, הדבר יתומחר כמאמץ נוסף, שיצריך תוספת תשלום.

תוכנות או פונקציות מותאמות אישית

במידה והאתר צריך להציג מספר פונקציות המותאמות אישית ללקוח, כמו: נגן וידאו, מדריכים מקוונים, פורומים וכו', יש לשלם תשלום נוסף.

ליעוץ מקצועי והצעות מחיר, פנו אל המקצוענים בבניית אתרים, אביב עיצוב אתרים.