על אלו צרכים עונה אתר אינטרנט

בעידן שלנו, אתר אינטרנט נחשב כמוצר צריכה בסיסי. אנו נעזרים ברשת האינטרנט על בסיס יומיומי לצורך קבלת מידע בנושאים שונים, ניהול חשבונות בנק, קבלת מידע על בתי עסק ועוד.

גם מי שמנהל עסק ביתי קטן, או מעוניין רק באפשרות להביע את עצמו באופן יצירתי בוחר לעתים בבניה של אתר שישרת את צרכיו. בין כל משתמשים פוטנציאלים אלו, בית העסק הוא הבולט שבהם.

אתר אינטרנט מאפשר לבית העסק לספר על עצמו ולפרסם את מוצריו.

עיצוב ובניית אתרים - אביב עיצובים

בניית אתר – מה כדאי לברר לפני

הקמה של אתר אינטרנט מחייבת עבודת מחקר. אחרי הכול מדובר בתהליך שלפעמים כרוך בתשלום ועל כן מומלץ מאוד לוודא כי יש בידינו את כל המידע הנחוץ.

לשם כך יש להגדיר מראש מהי מטרת אתר האינטרנט ועבור איזה קהל אנו מייעדים אותו. עניין זה חשוב במיוחד מכיוון שקהלים שונים ומטרות שונות משפיעים מאוד על בניית האתר, על תכניו, ועל העיצוב שלו.

כחלק מעבודת ההכנה, כדאי מאד גם לבחון אתרי אינטרנט של בתי עסק מתחרים ולהתרשם מהעיצוב, מהתכנים השיווקיים ומהמבנה שהם בחרו לעצמם. במקביל להגדרתו של קהל היעד שלנו, יש לקבוע גם את היעדים שאנו שואפים להשיג, ומה הציפיות שלנו מהאתר.

מומלץ מאוד לקרוא קצת על תהליך בניית האתר, מה ניתן להשיג באמצעות כלי זה, ומה אינו אפשרי. ניתן לנסות להבין אם בית העסק מסוגל לבנות את האתר לבד או שכדאי להיעזר בחברה מקצועית המתמחה בבניית אתרים.

אם הוחלט לפנות לחברה חיצונית, יש לבצע סקר שוק מקיף שיכלול את הבדיקות הבאות: קבלת מספר הצעות מחיר, זמינות החברה למשימה, הגורם האחראי לעדכון התכנים באתר (בעל העסק או החברה), האם החברה מספקת שירות לקוחות בעת הצורך, באילו תוכנות החברה עושה שימוש, ולוחות זמנים להשלמת העבודה.

כדאי מאוד גם להתרשם מתיק העבודות של החברה על מנת לגבש דעה באשר ליכולותיה בתחום העיצוב.

תנאים הכרחיים לבניית אתר מצליח

על מנת לבנות אתר שימשוך תשומת לב, ישנם מספר גורמים שכדאי לשים אליהם לב.

ראשית, חשוב שהאתר יציע לגולש תוכן מעניין ואיכותי הערוך היטב. האתרים הקיימים היום מלאים ב"גימקים" שונים שיוצרים לעתים עומס מיותר.

לכן, על מנת לייחד דווקא את האתר שלכם, מומלץ לוותר על אלו ולדבוק בתוכן אמתי ומעניין. התוכן צריך להתאים לקהל היעד ולהיות כתוב באפון ברור ואחיד.

מומלץ מאוד גם להקפיד על אחידות באתר באופן כללי, ולוודא כי בכל הדפים השונים נעשה שימוש באותו פונט ובאותו הגודל. עיצוב גרפי נכון של האתר, בליווי חוויה ידידותית למשתמש יסייע לגולשים להתמצא בו ויבטיח את חזרתם לאתר גם בפעמים הבאות.

גורם חשוב נוסף, המסייע בבניית תדמית אמינה, הוא סיפוק אפשרות קלה ליצירת קשר עם בעל האתר. ניתן להציע גם אפשרות לקבלת Newsletter שיקל את הקשר עם הגולשים. יחד עם זאת, חשוב מאוד לקבל את אישורם למשלוח עלון מידע, ולשמור את התיעוד בדבר האישור שניתן.

שלבי עבודה בהקמת אתר

השלב הראשון בבניית אתר, כולל כאמור את האפיון שלו ושל המבקרים בו. לאחר שבנינו תמונה מקיפה של מטרות האתר ושל מאפייני הגולשים, יש לבנות את העיצוב הגרפי הרצוי.

כדאי מאוד שיהיה קשר בין בחירת העיצוב לבין הלוגו של בית העסק. לאחר שהושלמה בניית האתר חשוב להשלים בדיקה מקיפה, לבחון את העמודים ואת הקישורים השונים, לוודא את תקינותם, ולעשות הגהה סופית לתכנים שהועלו. לבסוף מומלץ לשקול אפשרות של קידום האתר ושיווקו.

בניית אתר – האם יש צורך לפנות לחברה מתמחה בתחום?

התשובה לשאלה זו תלויה קודם כל בשואל ובצרכיו. מי שיש לו ניסיון בתחום המחשוב, או שיש לו "גישה" לתחום יוכל ללמוד את הנושא בכוחות עצמו ולהקים אתר באופן עצמאי.

כיום, קיימות חברות רבות המציעות שירותים המאפשרים בנייה קלה יחסית של אתר אינטרנט. בין אפשרויות אלו ניתן למצוא למשל את אתר וורדפרס, שהשימוש בו נפוץ מאוד, אתר Livecity ואתר wix. אתרים אלו מציעים בדרך כלל חבילות בסיסיות, ושירות תמיכה, ובאינטרנט ניתן למצוא מדריכים רבים ובהם הנחיות וטיפים.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי אתרים אלו מציעים בדרך כל מספר תבניות מוגבל שבהם ניתן לעשות שימוש. ייתכן כי תבניות אלו יספקו את צרכיהם של בתי עסק מתחילים או כותבי בלוגים, אבל בהמשך, כדאי אולי לבחור בחברה היכולה לספק שירותי עיצוב מתקדמים יותר.

ניתן כמובן גם ללמוד את הנושא באמצעות קורסים שונים המתמחים בתוכנות שונות לבניית אתרים.

קרא גם: בניית אתר לבד או לשכור בונה אתרים?

עיצוב האתר ותחזוקתו

עיצוב האתר הוא כאמור שיקול מרכזי שלא כדאי להתפשר עליו. אין צורך בגימיקים או בתבנית מורכבת מדי, אך כן חשוב לשמור על אחידות, בלי לעשות שימוש בצבעים רבים מדי, ובלי אלמנטים עיצוביים רבים מדי שיעמיסו על העין ויעייפו אותה.

המטרה היא כמובן לגרום לגולש להישאר זמן רב ככל האפשר באתר, ולשם כך אין צורך בעיצוב רעשני, אלא בתכנים איכותיים ובעיצוב המאפשר התמצאות קלה באתר.

על מנת להקל על הגולשים כדאי שהאתר יכלול את הדברים הבאים: דף בית ברור, לוגו, קישור לדף פייסבוק אם קיים, וכמה מילים על בעל האתר. עניין חשוב נוסף הוא לדאוג לריענון של האתר ולהזנת תכנים חדשים שיגרמו לגולשים לחזור.

אם רוצים להקל את מציאת האתר במנועי החיפוש כדאי לעשות שימוש במילות מפתח שדרך חיפושן יגיע הגולש לאתר. לסיכום מומלץ מאוד לשמור על קשר עם הגולשים באמצעות דף מתאים באתר ובאמצעות ניוזלטר שיאפשר קבלת משוב בנוגע לתיקונים שיש לבצע באתר, והצעות לשיפור.

קרא גם: טיפים לעיצוב אתרים

ליעוץ מקצועי והצעות מחיר, פנה אלינו עוד היום. אביב עיצוב אתרים.