בניית אתר תדמיתי בהמלצת המקצוענים לעיצוב אתרים

אם אתם תוהים איך לבנות אתר אינטרנט (אפילו בחינם), מאמר זה יהיה מועיל עבורכם.

אין לכם מושג מאיפה להתחיל? זה נורמלי לחלוטין, אם להיות כנים. אתם לא לבד. עבור רוב האנשים, בניית אתר באינטרנט, היא עדיין נושא מעט מסתורי.

עבור רוב האנשים, בניית אתר אינטרנט היא משהו שרק גיקים שמכורים ל-IT (מחשבים וטכנולוגיות מידע) היו מסוגלים לעשות. זהו הסטריאוטיפ של מפתחי אתרים שהאמינו בו רוב האנשים. יתכן שהתקשורת (סדרות טלוויזיה, סרטים) הייתה אשמה. התחום של בניית אתרים נהפך להרבה יותר פשוט ונוח, ממה שהיה בעבר. כיום, אתם לא צריכים להיות "חנונים", כדי ללמוד איך לבנות אתר מאפס. אתם אפילו לא צריכים לשלוט בקוד (מה שמעט יסייע, אך לא הכרחי ולא ימנע מכם לבנות את האתר שלכם). אתם לא צריכים ידע מקיף באחסון אתרים או שרתים. אתם גם לא צריכים הרבה כסף, כדי לבנות אתר.

בשנים האחרונות, הטכנולוגיה התקדמה מאוד. האינטרנט התפשט במהירות רבה יותר מבעבר. פייסבוק השתלטה, גוגל הוא המלך ואנשים רגילים, כמוני וכמוך, יכולים לבנות אתר אינטרנט בחינם ובקלות.

יותר ויותר אנשים מקימים אתר אינטרנט, כדרך לבטא את עצמם וליצור קשר עם אנשים אחרים. עסקים אינם יכולים להרשות לעצמם לוותר על אתר אינטרנט, שמאפשר להם להגיע ללקוחות פוטנציאליים נוספים.

אם אתם רוצים להקים עסק, או במידה וכבר יש לכם עסק אך עדיין לא בניתם אתר, אתם נמצאים בפיגור רציני וכדאי לכם להתחיל לחשוב על הנושא.

חשבו על זה: בזכות פייסבוק, אפשר להתחבר עם מאות ואף אלפי אנשים אחרים. סמארטפונים מסייעים לכם לגלוש באינטרנט בנוחות ובקלות. לא כל כך קשה להאמין, כי גם בניית אתרי אינטרנט יכולה להיות קלה ופשוטה, נכון?

אז מה עושים? ומאיפה מתחילים?

מהו התהליך הנכון עבור בניית אתר תדמיתי (פרטי או עסקי)? איך יוצרים תוכן משכנע, שמסייע למבקר לקבל בדיוק את מה שהוא רוצה? אלו שאלות שרוב מנהלי האתרים מתמודדים עמן, בשלב זה או אחר. יתכן שלעסק שלכם כבר יש אתר אינטרנט. אם אתם מעוניינים לשפר אותו – הנה כמה טיפים, שעשויים לסייע לכם:

לפני שאתם מתחילים לבנות אתר תדמיתי – הגדירו מיהו קהל היעד שלכם

כדי להיות יעילים, עליכם לדעת מיהם האנשים שאתם מנסים לפנות אליהם ומדוע. קחו את הזמן כדי לדמיין את קהל היעד שלכם. חשבו על הצרכים והרצונות שלהם. דמיינו איך הם נראים, בני כמה הם, מהו סגנון החיים שלהם, מהם החששות או הרצונות שלהם. בנו פרופיל עבור אותם לקוחות פוטנציאליים. זהו הצעד הראשון והקריטי, לפני שאתם מתחילים בתהליך של יצירת תוכן משכנע עבור אתר האינטרנט שלכם.

יצירת קובץ עם דוגמאות של אתרים אחרים, לצורך השראה

אחד הכלים השימושיים ביותר של קופירייטרים מקצועיים, שעשוי לסייע לכם בבניית אתר תדמיתי, הוא יצירת קובץ עם דוגמאות של אתרים אחרים. קובץ זה יכיל דוגמאות רבות של אתרים או דפי מכירות, שאתם מרגישים שיתאימו לאתר התדמיתי שלכם, לצורך מיקוד קהל היעד שלכם.

עליכם לחפש אתרי אינטרנט, שאתם סבורים שהם יעילים ומכירתיים ועשויים לעניין את קהל היעד שלכם. טיפ נוסף שמשתמשים בו קופירייטרים רבים, הוא להדפיס את דפי המכירות כדי שיהיה יותר קל לצפות בהם. לאחר שהכנתם את הקובץ הזה, תוכלו להשתמש בו בעתיד.

התחילו להכין סקיצה של האתר התדמיתי שלכם (אפיון)

לאחר שהגדרתם את קהל היעד שלכן והכנתם קובץ עם דוגמאות של אתרים אחרים, שיכולים לשמש אתכם להשראה, הגיע הזמן לבנות סקיצה של האתר התדמיתי שלכם.  עברו על כל הדוגמאות שאספתם בקובץ ורשמו לעצמכם מה תופס את תשומת הלב בעמודים האלו. השתמשו במילים שיגרמו לאנשים לפעול או לבצע פעולה. שימו דגש על הנעה לפעולה. בזמן שאתם יוצרים סקיצה של האתר התדמיתי שלכם, התחילו לכתוב הערות, שעשויות להיות מועילות בהמשך הדרך.

בנוגע לדף המכירה – התחילו לכתוב את התכונות והיתרונות של המוצרים שלכם, תוך שימת דגש חזק על הנעה לפעולה. הקריאה לפעולה צריכה לעודד את המבקרים, לעשות בדיוק את מה שאתם מעוניינים שהם יעשו. התכונות והיתרונות שלכם צריכים להיות מנוסחים בצורה כה משכנעת, עד שהם יניעו את הקוראים שלכם.

בדיקה, מעקב ושיפור בניית האתר

לאחר שבניתם את האתר שלכם, עליכם לחפש כל הזמן שיטות לשפר את התוצאות שלכם. האינטרנט הפך את הסוגיה הזאת לעניין קל לניטור ומעקב. ישנו מגוון גדול של תוכנות, המאפשרות לבדוק ולנטר אחר התוצאות שלכם ולבחון מהיכן מגיעים המבקרים, מאיפה המכירות מגיעות, כמה זמן אנשים שהו בעמודי המכירה וכו'. אתם יכולים להשתמש בתוכנת מעקב פשוטה וחינמית כמו גוגל אנליטיקס. זכרו כי לא משנה מה תבחרו לעשות, בדיקה ומעקב על נתונים הן חיוניות להצלחה שלכם בעולם האינטרנט.

השתמשו בתוצאות בדיקת המעקב, כדי לשפר את האתר שלכם

כאמור, ישנה חשיבות רבה לתוכנות בדיקה ומעקב. מטרתן העיקרית היא לשפר את תוצאות האתר שבניתם ושאתם מנסים לקדם. לאחר שהבנתם מהיכן מגיעה התנועה לאתר שלכם ובאילו עמודים גולשים משתהים הכי הרבה זמן, תוכלו למקד את תשומת הלב שלכם אל נקודות התורפה.

לסיום, יצירת אתר תדמיתי מתחילה עם מחקר – הגדרת קהל היעד ומציאת דוגמאות של אתרים אחרים שמושכים אתכם, שעשויים לשמש כהשראה לאתר שלכם.

ליעוץ מקצועי והצעות מחיר מאת מעצבי אתרים המובילים בענף, פנו אלינו, אביב עיצוב אתרים.