בנייה וקידום אתרים – אביב עיצוב אתרים

בעולם בו אנשים מבלים את מרבית היום מול מסכי המחשב והמכשיר הסלולרי, עורכים קניות באופן מקוון ואפילו מנהלים את חשבון הבנק שלהם בלחיצת כפתור אחת, אתר אינטרנט הוא כבר ממש לא מותרות או פריבילגיה של חברות גדולות בלבד.

  • צרו עמנו קשר עוד היום ליעוץ מקצועי והצעות מחיר בטופס צור קשר או בטלפון: 072-3931039
בנייה וקידום אתרים

בנייה וקידום אתרים – אם עושים את זה נכון, זה יכול לחולל פלאים

רשת האינטרנט הפכה לזירת העסקים המודרנית וכיום אין אף גוף ציבורי, ארגון או איש מקצוע שלא צריכים אתר אינטרנט מקצועי שייצג אותם נאמנה ויביא בסופו של דבר להגדלת ההכנסות או החשיפה של החברה או העסק. אך כדי לנצל את כל היתרונות הטמונים באתר האינטרנט, ותאמינו לנו שיש לא מעט כאלו, לא מספיק רק להחזיק באתר אינטרנט מעוצב ומקצועי, כי מה שווה אתר שכזה אם אף אחד לא מודע לקיומו?

כדי ליהנות מהפוטנציאל הכלכלי האדיר שטמון ברשת האינטרנט ישנו צורך גם בקידום האתר במנועי החיפוש והרשתות החברתיות השונות, מה שיגדיל את החשיפה שלו שאותה תוכלו לתרגם לרווחים כלכליים.

על בנייה וקידום אתרים בקצרה

בנייה וקידום אתרים הולכים יד ביד, מה הכוונה אתם שואלים? משמעות הדבר היא שישנו צורך להשקיע בשני האפיקים הללו במקביל, כלומר לא ניתן יהיה לקדם באופן אופטימלי אתר שאינו עונה על הסטנדרטים המקובלים, וכאמור כדי ליהנות מהפירות הכלכליים שניתן להניב מאתר האינטרנט ישנו צורך בקידומו באפיקים השונים כך שייחשף לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.

זה אמנם נשמע מעט מסורבל כעת אך אנחנו בטוחים שבסוף המאמר הזה גם אתם תבינו בדיוק מה עליכם לעשות כדי ליהנות מהפוטנציאל האדיר שגלום ברחבי הרשת.

מתחילים מההתחלה

כמו בכל דבר בחיים רצוי להתחיל מההתחלה. כך שלפני שאתם רצים לקרוא את כל מדריכי קידום האתרים המצויים ברחבי הרשת ישנו צורך כמובן בהקמת אתר אינטרנט. בשלב זה תוכלו לבחור בין שתי האפשרויות המקובלות כיום לבניית אתרים, פנייה לחברה או איש מקצוע שמתמחה בבניית אתרים או לחליפין לנסות להקים אתר אינטרנט בעצמכם.

אין כל צורך בידע מוקדם בתכנות על מנת לבנות אתר אינטרנט באופן עצמאי, ולמען האת בעזרת שפע התוכנות ואתרי האינטרנט המציעים פלטפורמות נוחות וזולות להקמת אתרים זה אפילו די פשוט, אך יש לקחת בחשבון מספר גורמים משמעותיים. הקמת אתר איננה מצריכה תואר במדעי המחשב אך היא כן דורשת ידע בסיסי במחשבים ויכולת עבודה עצמאית.

בנוסף, יש לקחת בחשבון כי הדבר דורש השקעה משמעותית של זמן ואנרגיה שלא לכולם יש, כשבנוסף כולם יודעים שזמן גם שווה לא מעט כסף. לבסוף, מגוון אפשרויות העיצוב שיעמדו לרשותכם יהיו מינימליות ובסיסיות לחלוטין, כך שאם אתם מעוניינים מעט יותר מורכב ומעוצב רצוי לקחת גם פרט זה בחשבון.

בניית אתר על ידי אנשי מקצוע

בניית האתר על ידי חברה המתמחה בכך אמנם תהיה מעט יותר יקרה מבניית אתר באופן עצמאי אך מי שייבחר באפשרות זו יוכל ליהנות ממספר יתרונות

ראשית, התוצאה שתתקבל תראה מעוצבת ומקצועית למדי, לאותם חברות גם אנשי מקצוע המתמחים בבניית אתרים ולרשותם עומד גם מגוון רחב של תבניות עיצוב ייחודיות, כך שתוכלו ליהנות מהאתר שתמיד חלמתם עליו. בנוסף, חברות רציניות ואמינות לבניית אתרים אחראיות בדרך כלל על תחזוקת האתר באופן שוטף ומעמידות לרשות הלקוח איש קשר אישי שיהיה אחראי על כלל הטיפול בלקוח החל מהשלב הראשוני של אפיון האתר ועד לתחזוקתו השוטפת לאחר עלייתו לרשת.

לבסוף, מרבית החברות מבינות שלא די רק בבניית האתר ולכן מציעות "חבילות" משתלמות הכוללות בנייה וקידום אתרים יחדיו, כך שלא תצטרכו לפנות לאיש מקצוע נוסף על מנת לקדם את האתר שלכם. הקפידו לערוך בירור מעמיק בטרם ההחלטה על החברה או איש המקצוע שבשירותיו תשתמשו, ולכן מומלץ לראות ולבחון את תיק העבודות של כל חברה או איש מקצוע ולחפש אחר המלצות או ביקורות.

ערכו סקר שוק ובקשו הצעות מחיר מכמה חברות שונות כך שתהיו בטוחים שהמחיר שאתם משלמים הוא המחיר המקובל בשוק, ולא גובים מכם מחיר מופקע.

קידום אתרים אורגני

כפי שכבר נאמר, לאחר השלמת בניית האתר ועלייתו לרשת ישנו צורך "לקדם" אותו במנועי החיפוש השונים כך שהוא ייחשף לכמה שיותר אנשים. שיטת הקידום המוכרת והנפוצה ביותר שגם איננה כרוכה בתשלום כסף למנועי החיפוש נקראת קידום אתרים SEO, שהם ראשי התיבות של Search Engine Optimization.

שיטה קידום זו בנויה על סמך ההבנה כי מנועי החיפוש השונים ובעיקר מנוע החיפוש הנפוץ ביותר – גוגל כרום כמובן, יעלו בעמודי החיפוש הראשונים שלהם את האתרים המתאימים ביותר בעיניהם ביחס למילות החיפוש שהוקלדו. כך שכדי שגם האתר שלכם יופיע בעמוד החיפוש הראשון של גוגל ישנו צורך להתחבב על האלגוריתם של גוגל ולהתאים את האתר שלכם לאופן שלפיו קובע האלגוריתם של גוגל את סדר הופעת דפי החיפוש ברשת.

דגשים להתאמת האתר למנועי החיפוש השונים

אמנם גוגל לא מפרסמים את האופן שלפיו נקבע סדר התוצאות במנוע החיפוש שלהם וחרף העובדה שהם דואגים לעדכן את הפרמטרים שקובעים את דירוג האתרים בתדירות גבוהה יחסית, ניתן לשים דגש על כמה גורמים משמעותיים שלהם השפעה על  מיקומו של האתר במנוע החיפוש.

  • מילות מפתח – מילים אלו מבהירות לגוגל מהו נושא האתר. חשוב שמילים אלו יופיעו בכותרות האתר ואף ישולבו בתכנים שעולים בו. חשוב לדעת שבשונה מהעבר הדגש הוא לא על כמות הופעתן של מילים אלו, אלא על בחירת מילות המפתח האידאליות ושילובם באופן אורגני בטקסט.
  • תוכן איכותי – מנועי החיפוש מעוניינים לספק לגולשים בהם את האתרים שבהם התכנים הטובים והמתאימים ביותר עבורם. הקפידו לשלב תוכן איכותי ומקורי ועדכנו אותו מפעם לפעם.
  • אתר רספונסיבי – גוגל מעוניין לספק ללקוחותיו את התוצאות המתאימות ביותר עבורם ולכן ישנו צורך ליצור אתר שיתאים גם לגלישה מהמכשירים השונים כמו מכשירים סלולריים וטאבלטים.

ליעוץ מקצועי ופרטים נוספים, פנו אלינו, המומחים לבניית אתרי וורדפרס בישראל, אביב עיצוב אתרים.