כל הדרכים להפוך את אתרכם ללהיט

האם אתר שיווקי זהה לאתר תדמית? האם אתר מכירות תמיד יהיה בנוי כקניון וירטואלי? ברור שלא, ישנם סוגים רבים ומגוונים של אתרים, אשר לכל אחד מהם קהל יעד שונה ומטרה שונה. אולם, הגורם היחיד, אשר כנראה משותף לכולם, הוא הצורך ביצירת נוכחות וירטואלית, ביסוס הנראות של בית העסק או הארגון ברשת.

מתחילים מהבסיס

כבר בעת תכנונו ובנייתו של האתר, יש להקפיד על מספר קווים מנחים, אשר יהפכו אותו, מלכתחילה, לנוח יותר לגולשים או לעכבישי האינדוקס של גוגל. אלמנטים כמו היררכיה נכונה של האתר, תפריטים זמינים, קלים ונוחים, מעבר אינטואיטיבי וקל בין הקטגוריות או המאמרים השונים באתר, כל אלה ועוד רכיבים נוספים, מהווים את הבסיס ליצירת אתר שיהפוך בקלות לאתר עליה לרגל של גולשים.

מילוי אתרכם בתכנים

תכנים נחשבים לנקודה הכאובה של רוב בעלי האתרים, מכיוון שאתרים ומדריכים רבים שבים ומדגישים את חשיבותו של תוכן טוב לאתר, אבל כאן, בערך בנקודה זו, מסתיים המידע על מהו באמת תוכן טוב. הסיבה העיקרית לכך, היא, כנראה, כי ההגדרה ל"תוכן טוב" או "תוכן יעיל" הינה נזילה למדי, ומשתנה מעת לעת, בהתאם לעדכונים השונים שמוציאה גוגל לאלגוריתם החיפוש שלה. יתירה מכך, היות וקיימות אסכולות SEO שונות, גם בכל נקודת זמן נתונה, תמצאו עצות סותרות המתקבלות ממקלדתם של מומחים שונים.

מומחה אופטימיזציה אחד ימליץ לכם לשתול את מילות המפתח בכותרת, בכותרת משנה ופעם נוספת בגוף הטקסט באחת מהפסקאות, אחר – ימליץ לכם לשתול אותן והטיות שלהן כמה שיותר ובכל מקום בטקסט, ומומחה שלישי ימליץ לכם שלא לשלב אותן בכלל, אלא אם כן הן משתלבות באופן טבעי בטקסט, ולהקפיד שלא לעשות זאת בתכיפות גדולה מידי. מי מהם צודק? כנראה שמי שהשיטה שלו עובדת.

אם בכ"ז, ננסה למצוא מכנה משותף בין כל התכנים הנחשבים למוצלחים בעיני גולשים ובעיני גוגל, נגלה כי המדובר בתכנים מקוריים, מעניינים, מהנים, המתעדכנים באופן שוטף ותדיר ו… לא פחות חשוב מכל אלה, גם מכילים את המטה-תגיות הנכונות.

פרסום בגוגל, אורגני וממומן

אז יש לכם אתר ואפילו מילאתם אותו בתכנים, אבל כל זה איננו שווה הרבה, אם אף אחד איננו יודע שהאתר קיים. פרסום בגוגל מתחלק לשתי צורות עיקריות: קידום אורגני וקידום ממומן. קידום אורגני פירושו יצירת נראות ברשת וקידום מיקומו של האתר בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, מבלי שתשלמו על כך. אין זאת אומרת כי לא תשלמו למקדם האתרים או לחברת התוכן, זה אומר כי העבודה שתיעשה לא תכלול תשלום עבור הפרסום בגוגל.

הקידום הממומן כיום, ברובו נעשה דרך Google Adwords, כאשר המודעות שלכם ממוצבות בראש תוצאות החיפוש הרלוונטיות בלי צורך להיאבק על מקומכם בדירוג, או דרך גוגל Google AdSense, המאפשרת למפרסמי מודעות Google AdWords להציגן באתרים שאר מתוגמלים על ידי גוגל על בסיס הופעה או הקלקה, תלוי במודעה.

זהו? אלה האפשרויות העומדות בפנינו? רק גוגל? אין משהו אחר?

ישנם פלטפורמות ואפיקי פרסום נוספים שאינם עוברים ישירות דרך גוגל וכליה (כמו אאוטבריין, טאבולה, שיתופי פעולה בין אתרים לצורך פרסום תכנים וקניית שטחי פרסום או כתבות ממומנות באתרים בולטים), אבל רובם ככולם, גם אם אינם "גוגל" במוצהר, פוזלים בעין אחת לתוצאות החיפוש המתקבלות במנוע של גוגל, פשוט מאחר והוא מהווה כיום את הכלי העיקרי דרכו מגיעים לקוחות ולקוחות עתידיים אל האתרים.

למה בעצם לפרסם? למה לא לעבוד מפה לאוזן?

עסקים זעירים בעלי נפח פעילות נמוך, יכולים (אולי) להרשות לעצמם לעבוד כלל ללא פרסום. הם עובדים במתכונת מצומצמת וחשיפה גדולה מידי עשויה למוטט אותם בשל פקקים הנוצרים מהזמנות רבות מידי המגיעות תוך פרק זמן קצר. לגיטימי, זו זכותם. אולם, ב"חייו" של כל עסק (ובעליו) מגיע השלב בו עליו להחליט אם הוא רוצה לקפוץ למים ולשחות בבריכה של הגדולים, או שהוא מעדיף לשכשך רגליים במימי השלולית.

כל אחת מהבחירות הינה לגיטימית, אבל לכל אחת מהן גם את ההשלכות העתידיות שלה. פרסום באינטרנט מספק לכם את הנראות הנדרשת לכם, כדי להעלות את העסק שלכם על הפסים העסקיים הנדרשים, ליצור ולבסס את הנראות שלכם ולגרום ללקוחות להגיע אליכם.

נכתב בשיתוף "מרקטיזם" שיווק באינטרנט