בניית אתרים רספונסיביים © אביב עיצוב אתרים

כשיותר ויותר אנשים משתמשים בטלפונים חכמים ובטאבלטים כדי לגלוש באינטרנט, חשוב לבנות אתרים רספונסיביים שנראים נהדר במגוון פלטפורמות. לאחר כניסתם של הסמאטרפונים והטאבלטים לזירה בתחילת שנת 2012, עיצוב אתר דינמי (RWD) הוא הדרך הטובה ביותר – להבטיח כי האתר שלכם יוצג במיטבו במכשירים ניידים. מסיבה זו, עיצוב אתר רספונסיבי הפך למאפיין דומיננטי בנוף עיצוב האתרים המודרני. שנת 2013 הפכה ל-"שנת העיצוב הרספונסיבי". אמנם חלפו מספר שנים, אך RWD רחוקה מלהיות החדשות של השנה שעברה.

מהו עיצוב רספונסיבי?

המשמעות של עיצוב רספונסיבי היא, שדפי האינטרנט מתאימים את עצמם למכשיר שבו הם אמורים להיות מוצגים. ע"י התאמה זו, הצפייה בתכנים דרך הטאבלט או מכשיר הטלפון החכם, הופכת לנוחה וידידותית למשתמש. מדוע עיצוב רספונסיבי מעורר הדים חזקים בתעשיית האינטרנט? התשובה היא, שעיצוב רספונסיבי חוסך את הצורך לבנות אתר נפרד לנייד.

ומה לגבי SEO?

האם אתר רספונסיבי עשוי להגדיל את הסיכוי של אתר, להצליח בתוצאות החיפוש? התשובה היא: בהחלט כן! הנה כמה סיבות:

גוגל אוהבת אתרים רספונסיביים

מכיוון שגוגל היא ה"ישות העליונה", שאנו מנסים להרשים עם אתר האינטרנט שלנו, יהיה חכם מצדכם לשים לב למה שגוגל אוהבת. גוגל ממליצה על בניית אתרים רספונסיביים כדרך הטובה ביותר ומעניקה להם עדיפות, בעת הצגת תוצאות חיפושים שנעשים במכשירים ניידים. זהו יתרון ברור, כאשר גולשים מחפשים שירותים מקומיים, דרך מכשירים ניידים.

למרות זאת, עדיין יש דיון סביב השאלה: "האם עדיף לבנות אתר מותאם לנייד או אתר רספונסיבי"? מבחינת SEO, האופציה השנייה (אתר רספונסיבי), היא בדרך-כלל האפשרות הטובה יותר. אתרים המותאמים לנייד, הם בעלי כתובת וקוד HTML השונים מהגרסה של שולחן עבודה. לעומת זאת, אתרים רספונסיביים משתמשים באותם דפים וקבצים – הן בשולחן העבודה והן במכשירים ניידים. תכונה זו מקלה על גוגל לסרוק את התכנים באתרים.

אתר אחד, URL אחד

לבניית אתר אינטרנט המותאם לסלולאר, יש כמה יתרונות. עם זאת, במידה ואתר האינטרנט שלכם כולל תכנים רבים, האתר עשוי להפוך תוך זמן קצר, ל"גרסת נגללת", שבה המשתמשים נאלצים לגלול הרבה, כדי לנווט . רק במקרים שבהם התכנים של אתר הסלולאר צומצמו ושוכללו במדויק עבור גלישה סלולרית, תרחיש זה יימנע.

מבחינת SEO, אחד האתגרים המרכזיים שיש באתר המותאם לנייד, הוא הצורך לבנות את מוניטין האתר. מסיבה זו, רוב האתרים המותאמים לנייד, לא יזכו לדירוג גבוה במנועי חיפוש. לעומת זאת, אתר רספונסיבי מאפשר לכם לשמור על הקישורים הנכנסים שלכם. אינכם צריכים לעבוד פעמיים, כדי לקדם את אותו עסק. ברגע שכל הקישורים שלכם מופנים לכתובת URL מסוימת (בניגוד לאתר המותאם לנייד, שהינו בעל כתובת URL אחת ובאתר המקביל המותאם לשולחן העבודה, מופיעה כתובת URL אחרת), אתם מקבלים עדיפות בתוצאות החיפוש.

אתרים רספונסיביים מפחיתים את הסיכוי ל-"Bouch Rate" (שיעור נטישה)

גם אם אתר האינטרנט שלכם זוכה לתוצאות יפות במנוע החיפוש, במידה והוא אינו עובד בצורה יעילה וחלקה במכשירים ניידים ובטאבלטים, שיעור הנטישה יהווה עבורכם בעיה גדולה. אתרים המותאמים לנייד עשויים לסבול משיעור נטישה גבוה, במידה והתוכן שהם מציעים, שונה מדי מהתוכן המוצע באתר של שולחן העבודה. גוגל עשויה לפרש את שיעור הנטישה הגבוה מהאתר, כשסימן לכך שהאתר אינו מציע תוכן רלוונטי למשתמשים, מה שיוביל לירידה בדירוגים.

לשם המחשה: גולש מחפש מוצר כלשהוא דרך הסמארטפון שלו, במהלך הפסקת צהריים בעבודה. הוא מוצא מוצר לטעמו, באתר מסוים. הבחור מחליט לחזור ולגלוש באתר, בערב, מהבית. מה לדעתכם יקרה בערב, כשהוא יחזור הביתה, יתיישב מול המחשב השולחני וינסה לגלוש באתר? שני תרחישים: אם האתר שהבחור גלש בו דרך הנייד היה רספונסיבי, הוא יחווה חוויה חיובית, כיוון שהמעבר מהמכשיר הסלולרי לשולחן העבודה היה חלק. דהיינו, שני האתרים הראו אותו דבר, גם דרך הנייד וגם דרך האתר שמוצג על המחשב השולחני. מצד שני, אם האתר בדוגמא היה מותאם אך ורק לטלפון הסלולרי, אדם זה יהיה מתוסכל, כיוון שכעת הוא צריך למצוא את המוצר מחדש, בגרסת האתר המיועדת למחשב של שולחן העבודה.

שיפור בחוויית המשתמש

למעשה, אתרי אינטרנט הם כלי לשיתוף תוכן. אתר ידידותי למשתמש מקל על המבקרים לגלוש באתר, לקרוא תכנים ולשתף אותם. בנוסף, עיצוב רספונסיבי שם דגש על חוויית המשתמש, שהפך לגורם חשוב בדירוג אתר בתוצאות החיפוש. מכיוון שגוגל מעודדת מפתחי אתרים לאמץ גישת עיצוב כזו.

אם האתר שלכם אינו מוצג כהלכה דרך מכשירים ניידים, זוהי בעיה רצינית. האתר שלכם צריך להציג בניידים את התוכן שלכם באותה קלות, שבה הוא מוצג במחשב השולחני.

מומלץ על ידי גוגל

כשגוגל מדברת – כל המשווקים מקשיבים. גוגל קובעת, כי עיצוב אתר רספונסיבי הינו הדרך המועדפת עליה להציג אתר בנייד. גוגל אף מרחיקה לכת ומתייחסת לעיצוב אתר דינמי, כדבר הטוב ביותר בתעשייה. הסיבה להעדפה של גוגל היא, שאתרים רספונסיביים שומרים על קוד HTML ועל כתובת URL זהים, ללא קשר לסוג המכשיר. תכונה זו מאפשרת לגוגל לסרוק, לאנדקס ולארגן את התוכן של האתר ביעילות ובקלות רבה יותר. בנוסף, גוגל מעדיפה עיצוב אתר רספונסיבי, מכיוון שהתוכן באתר בעל URL אחד, הינו קל יותר לשיתוף.

אתר אינטרנט אחד, התקנים רבים

אחד ההיבטים המושכים ביותר שמציע עיצוב אתר רספונסיבי הוא, שניתן לספק דרכו חווית משתמש מעולה, במכשירים מסוגים רבים ובגדלי מסך שונים. זהו יתרון חשוב מאוד, כיוון שכיום יש להתאים לכל מסך את חוויית המשתמש הטובה ביותר.

קל יותר לניהול, מבחינת SEO

חשוב לדעת, כי לאתר המותאם לשולחן העבודה ולאתר המותאם לנייד, יש צורך בשני מסלולי קידום נפרדים. ניהול אתר אחד, בעל קמפיין קידום אתרים אחד, הוא קל ונוח יותר, משמעותית, בהשוואה לניהול שני אתרים נפרדים, עם שתי מערכות SEO. זהו יתרון משמעותי שמציע אתר רספונסיבי, לעומת אתר המותאם למובייל.

לסיכום

עיצוב אתרים רספונסיביים מאפשר לבעלי אתרי אינטרנט למשוך לקוחות פוטנציאליים, שגולשים דרך מכשירים חכמים. כך, בעלי אתרים אלו צועדים צעד אחד קדימה לפני המתחרים. עיצוב אתרים רספונסיבי מומלץ על ידי גוגל, מכיוון שעיצוב זה מאפשר לאתר אחד לספק חווית משתמש מצוינת, במגוון גדלים של מסכים. תודות לעיצוב רספונסיבי, גם אסטרטגיית ה-SEO, הופכת ליותר קלה. מסיבות אלו, עיצוב אתר רספונסיבי, זו האפשרות הטובה ביותר, עבור כל מי שמעוניין לקדם את האתר שלו דרך מכשירים ניידים.

אז למה אתם מחכים? בנו את האתר שלכם (או שנו אותו) בשיטת עיצוב רספונסיבי.

לפרטים נוספים והצעות מחיר לבניית אתר אינטרנט משלכם, פנו אל המקצוענים – אביב עיצוב אתרים.