עיצוב אתר תדמית יכול להשפיע על יחסי ההמרה, על החלטות הרכישה של הגולשים ואף על אחוז הפניות לאתר שלכם. לכן, עיצוב של אתר כזה, כמו עיצוב של אתרים מסוגים אחרים, צריך להיות מקצועי, מתוכנן היטב ומרשים.
קבלו את כל מה שצריך לדעת על החשיבות של השקעה בעיצוב של אתר תדמית ועל איך מעצבים אתר תדמית לתפארת.

עיצוב אתר תדמית אביב עיצובים

להשקיע בעיצוב כדי שהאתר יהיה מושך לעין וידידותי לגלישה

מחקרים מראים, שדרושה שנייה אחת בלבד, כדי לגבש דעה על אדם שפוגשים לראשונה, טענה שמקבלת ביטוי באימרה הידועה: "אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני". זו גם הסיבה לכך, שחלונות הראווה של חנויות עושים לנו חשק כה גדול לקנות. כי הם מעוצבים באופן שיגרום לנו לגבש רושם ראשוני חיובי על החנות ועל המוצרים שהיא מציעה. אתר אינטרנט הוא כמו חלון ראווה של בית העסק. הוא אמור להציג את פעילות בית העסק ולגרום למבקרים באתר לרצות לקנות את המוצרים או לצרוך את השירותים שלו. בדיוק כפי שחלון ראווה אטרקטיבי יגרום לכם להסיט אליו את המבט ולבהות בסחורה המשתקפת דרכו, כך אתר האינטרנט שלכם חייב גם הוא להיות מפתה ומושך מספיק.

אז מה זה בדיוק אתר מושך ומפתה? מה מושך גולשים לבקר באתר מסויים?

מה מעודד אותם להישאר בו יותר ממספר שניות, שהוא אורך הזמן הממוצע שלוקח לגולש הטיפוסי לעזוב אתר בו ביקר? הנה כמה טיפים לעיצוב אתר תדמית בצורה נכונה.

אתר המציע גלישה ידידותית

אתר מפתה הוא קודם כל אתר שחוויית הגלישה בו היא חיובית ושהניווט בו הוא ידידותי וקל.

בפועל זה אומר, שאתר צריך להיראות פשוט, לא מתוחכם מידי ולא ייחודי מידי, כפי שנהוג לומר "LESS IS MORE" או בגרסה העברית- "כל המוסיף-גורע". למעצבי אתרים ולבעלי אתרים רבים יש נטייה לחשוב, שככל שהאתר יהיה מלא באלמנטים, אנימציות וטכנולוגיות מתקדמות, כך הוא יהיה יותר יוצא דופן וימשוך את העין.

האמת היא, שאתר שמעוצב באופן עמוס מידי יכול לעייף את העין ולעצבן בשל עודף גירויים, ולכן רצוי לשמור על העיצוב כמה שיותר קליל.

אתר שהמידע בו נגיש ובולט

כשצרכן מחפש שירות מסוים, ומבקר באתר אינטרנט המספק את השירות הזה, הוא רוצה לקבל מיד את כל המידע שהוא זקוק לו מבלי שיהיה עליו לחפש יותר מידי ולהתאמץ. אתר שמעוצב בצורה נכונה הוא גם כזה שהמידע המופיע בו הוא מאוד גלוי ונגיש. מידע ליצירת קשר, שעות הפתיחה של בית העסק, המיקום שלו, המוצרים שהוא מציע, מבצעים מיוחדים או הנחות ושיטת התשלום- כל אלה הם דוגמאות לאינפורמציה שהגולש אמור למצוא בקלות ובמהירות. כשזה יקרה, הלקוח ימלא את פרטיו כדי לקבל ניוזלטר, לרכוש מוצר או להזמין את השירות שהוא צריך.

אתר שמאורגן בצורה הגיונית ומסודרת

לצד נגישותו של המידע, האתר צריך להיות בנוי בצורה מסודרת והגיונית. תפריט האתר, שהוא הדרך לנווט בו, אמור לכלול תפריט מאורגן היטב, שמציג את כל הקטגוריות הרלוונטיות לפעילות העסקית. תפריט כזה יכול להיות עליון או צדדי, והוא יכול גם לכלול תתי-קטגוריות, אם כי רצוי שהמבקר באתר לא יצטרך להקליק על העכבר מספר פעמים רב מידי כדי להגיע אל האינפורמציה שהוא מחפש. כל חלק באתר אמור לספר איזשהוא סיפור, וכפי שבין פרקיו השונים של ספר אמור להתקיים רצף הגיוני, כך צריך להתקיים אותו הרצף בין חלקי האתר השונים. עקביות בהקשר הזה היא מילת מפתח, והיא תאפשר לגולש להרגיש ביטחון כאשר הוא מבקר באתר שלכם, מבלי לפחד שמא יילך לאיבוד תוך כדי הגלישה. עקביות כזו מושגת כאשר האתר מאורגן בצורה הגיונית, וכאשר המרכיבים והייצוגים הגרפיים של האתר נראים אותו הדבר בכל אחד מהדפים באתר.

אתר שיש בו נגיעות כיפיות ושובביות

אתר שמעוצב בקפידה הוא אתר שהמעצב שלו נתן את הדעת לפרטים הקטנים ביותר. נכון שדיברנו על פשטות, אבל רצוי שיהיה בכל זאת איזשהוא טוויסט באתר, כזה שיכניס אליו נגיעות עם קריצה. בין אם זוהי אנימציה ובין אם זהו מגע אסתטי שנוצר באמצעות אלמנט מיוחד- מומלץ מאוד לאזור אומץ, ולהכניס לאתר קצת שובביות ופאן, גם אם מדובר בתחום עיסוק מאוד רציני כמו למשל עריכת דין.

אתר שהפונט בו נוח לקריאה

הפונט באתר צריך להיות ידידותי לקריאה ונוח. מעצב טוב יקדיש זמן לשלב ויבצע ניסוי וטעייה קצרים, במסגרתם הוא יבחן כמה גופנים כדי לראות איזה מהם הוא המושלם ביותר לאתר. רצוי שלא לעשות שימוש ביותר משני סוגים של פונטים שונים, כדי לא ליצור את אותו עומס שעליו דיברנו קודם לכן ושממנו אנחנו מנסים להימנע.

חשוב לשחק עם הכותרות בצורה מעניינת, היות שהכותרות הן חלקי הטקסט החשובים ביותר ואפשר כמובן לשחק גם עם גודל הגופן, במיוחד בכותרות ובתתי-הכותרות.

להשקיע זמן בבחירת מעצב האתרים

כדי שהעיצוב יהיה כזה, חשוב לבחור בקפידה את מעצב האתר. מעצב מקצועי, שיש מאחוריו מספר לא מבוטל של עבודות עיצוב אתרים יידע כיצד לעצב את האתר כך שלעמודיו השונים לא ייקח זמן רב מידי להיטען, כך ששילוב הצבעים שלו יהיה מתאים וכך שהטקסט שיוטמע בתוכו יהיה ענייני וייראה טוב ומושך.

כדאי מאוד גם לבדוק מהי האג'נדה העיצובית של איש המקצוע. חשוב שתעבדו עם מומחה שלא יכפה את העמדות והדעות המקצועיות שלו עליכם, אלא שגם יהיה מספיק פתוח לשמוע את הצרכים שלכם וללכת עם ההעדפות שלכם. אם תהיו בטוחים מראש, שאתם ומעצב האתר שלכם רואים עין בעין, הסיכויים שבסופו של יום תיהנו מהתוצאות הרצויות, הם גבוהים יותר.

באדיבות, צוות אביב עיצובים.