אינפוגרפיקה היא אחת הדברים הכי חמים היום בעולם האינטרנט. מדוע? פשוט מאוד. כשיותר ויותר אנשים משתמשים באינטרנט בשביל לרכוש מוצרים, עסקים מנסים למשוך אותם באמצעות תוכן עשיר, מעניין, ייחודי ומושך יותר מהמתחרים, ללכוד את תשומת ליבם בצורה אפקטיבית וממגנטת.

אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות אינפוגרפיקה, שהיא דרך וויזואלית, מקסימה ויפה להציג לגולש נתונים סטטיסטיים יבשים, במקום לשעמם אותו עד אימה בעובדות יבשות ומפוהקות.

את האינפוגרפיקה אפשר לעצב במגוון דרכים: איורים, גרפים, פאיים, אחוזים ועוד

עיצוב אתרים אינפוגרפיקה


דוגמה לאינפוגרפיקה נוספת.

אינפוגרפיקה מעוצבת היטב

Source: mashable.com via Abba on Pinterest

 

אינפוגרפיקה היא קלה להבנה ולא מעיקה. תוך דקה הגולש שלכם יבין מה אתם רוצים ממנו, גם אם מדובר במידע סבוך ומבלבל. החלק הטוב ביותר באינפוגרפיקה, הוא שהיא מצוינת לשיווק.  מדוע? מיד נסביר.

אינפוגרפיקה היא דרך טובה להעביר תחושה של תלת מימד

אינפוגרפיקה בתלת מימד

Source: dribbble.com via Nivek on Pinterest

אינפוגרפיקה לחברת אופנה

דוגמה לאינפוגרפיקה נוספת

Source: google.ca via Lisa on Pinterest

היתרונות השיווקים של אינפוגרפיקה

אינפוגרפיקה נהפכה, חד משמעית, ללהיט באתרים רבים בעולם. למרות זאת בארץ עדיין אנשים רבים מידי אינם יודעים מהי בכלל. אם אתם נמנים על אנשים אלו, הנה כמה מהיתרונות השיווקיים שהיא מציעה:

  1. תמונה אחת שווה אלף מילים. אנשים אוהבים עובדות שמוצגות בדרך גרפית, בניגוד לתוכן שעטוף במידע ובנתונים מורכבים, שעלול בקלות להתיש ולהבריח את הגולש. מי יבזבז שעות בקריאת עובדות כאלו? לעומת זאת, אינפוגרפיקה הופכת את הנתונים המפוהקים לבשר ודם ולניתנים להבנה במבט יחיד.
  2. היום עסקים מנסים להעשיר את הלקוחות שלהם בטיפים ובכתבות מעניינות כחלק מאסטרטגיה שיווקית. אינפוגרפיקה משתלבת נפלא באסטרטגיה זו, מכיוון שהיא הופכת את התוכן שלכם להרבה יותר מושך ומעניין, גם מבחינה ויזואלית וגם מבחינה תוכנית, שכן היא מציעה ללקוחות ידע מוסף.

אינפוגרפיקה יכולה להיות הומוריסטית ומבדרת למדי

אינפוגרפיקה הומוריסטית

 

  1. אחד הדברים היפים ביותר באינפוגרפיקה הוא שהיא מעוררת רצון לחלוק אותה במדיה החברתיתי וברגע שהיא מתחילה להתגלגל ברשתות חברתיות ובבלוגים היא מביאה פרסום ושיווק חינמי.
  2. אינפוגרפיקה יוצרת תחושה של אמינות בקרב הגולשים שלכם. לאנשים יש נטיה להאמין למידע שמוצג בצורה ויזואלית ומכיוון שהמידע באינפוגרפיקה מוצג בצורה גרפית ומושקעת, יש סבירות גבוהה שהגולשים יאמינו שאתם אכן מומחים בתחום עליו אתם מדברים, בחלק מהמקרים בלי שום קשר למה שכתוב באינפוגרפיקה עצמה. 

איך מעצבים אינפוגרפיקה אפקטיבית?

החלטתם שגם אתם רוצים אינפוגרפיקה? מצוין. עכשיו הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולגשת לעבודה. לפניכם כמה טיפים חשובים:

אם אינכם יודעים לעצב הטילו את מלאכת העיצוב על אדם שמתמצא בענייני גרפיקה. אם אין אחד כזה בנמצא חפשו מעצב גרפי פרילנסר.

כדי לקבל השראה, גלשו באינטרנט באתרים שונים או דפדפו במוסף הכלכלי היומי, שמציע שפע של אינפוגרפיקה.

כשאתם מעצבים אינפוגרפיקה, חשוב שתשמרו על פשטות. השתמשו בפונטים קריאים ופשוטים, כתבו במשפטים ברורים, קצרים, שאינם מתחכמים ומגיעים ישר לעניין. שמרו על עיצוב נקי ולא עמוס מידי.

חשוב להשתמש בפונטים פשוטים וברורים

שימוש בפונטים פשוטים וברורים

חשוב גם שתתמקדו בנושא אחד, שעונה לשאלה אחת. אל תתפזרו ואל תבלבלו את הגולשים. חשוב ששאלה זו תהיה מעניינת ותצליח לרתק את הגולשים. אגב, אחת הדרכים להפוך את האינפוגרפיקה למעניינת, היא לספר באמצעותה סיפור.

הצגת סיפור

אינפוגרפיקה המציגה סיפור
אם אתם רוצים להדגיש נתון מסוים ולהסב אליו את תשומת לב הקוראים, השתמשו בצבע בולט (למשל אדום).
שימוש בצבע בולט
שימוש בצבע בולט

דוגמה נוספת לשימוש בצבע בולט

שימוש בצבע בולט

מה עושים אחרי שמסיימים להכין את האינפוגרפיקה?

לאחר שסיימתם וה"בייבי" שלכם מוכן, הגיע הזמן להעלות את האינפוגרפיקה לבלוג או לאתר, כך שיהיה לה קוד הטמעה (embed). כללו את הקוד של האינפוגרפיקה מתחתיה וצרפו גם קישור לאתר שלכם, כדי שכל אחד שיצפה באינפוגרפיקה יוכל להשתמש בה. בנוסף, חשוב שעל האינפוגרפיקה יתנוסס הלוגו שלכם וכתובת האתר.

השתמשו בקשריכם החברתיים כדי להפיץ את האינפוגרפיקה: שלחו אותה לחברים ובקשו מהם להפיץ אותה בפייסבוק או במייל. שמרו על משקל קובץ קטן, כדי שאנשים יוכלו להוריד אותה במהירות.

אם אין לכם חשבון ב"פינטרסט", הגיע הזמן לפתוח אחד ולנעוץ שם בגאווה את האינפוגרפיקה. הקפידו שהתיאור של הנעיצה יהיה קליט ואטרקטיבי ויכלול כמובן קישור לפוסט שלכם.

בהצלחה!

הכותבת היא מעצבת גרפית.

לפרטים נוספים וייעוץ מקצועי, פנו אלינו, אביב עיצובים.