13 דגשים חשובים שכל מעצב אתרים צריך לדעת על SEO, בשנת 2016
רוב האנשים שחושבים על אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), חושבים מיד על מילות מפתח. ידוע שמנועי חיפוש אוהבים תוכן חדש, מרענן, רלוונטי ועשיר במילות מפתח ומתגמלים אתרים עם תכנים כאלו, גבוה בדף החיפוש. מנועי החיפוש אינם רק סורקים אתרים כדי לאתר מילות מפתח, הם גם "מעריכים" את רמת עיצוב האתר. רוב האנשים אינם מודעים להשפעת עיצוב האתר שלהם על SEO. אך חשוב לדעת, כי העיצוב משפיע במידה רבה על קידום. בעולם האינטרנט העכשווי, עיצוב וקידום הם שני מושגים המשלימים זה את זה. כיום, אתר שהוא יפה בלבד, אינו יכול לנצח לבדו את המרוץ לזכות בדירוג גבוה של מנועי החיפוש. בעידן המודרני, מעצבי אתרים לומדים, כי במידה ומיישמים את היסודות הנכונים של SEO, העיצוב יכול לחולל פלאים לאתר האינטרנט שלהם.
מנועי החיפוש מוגבלים, מבחינת סריקה ואיתור תוכן. דף אינטרנט אינו נראה אותו הדבר לי ולך – כפי שהוא נראה בעיני מנועי החיפוש. בפוסט זה, נתמקד בהיבטים טכניים ספציפיים של בנייה (או שינוי) דף אינטרנט. בנוסף, נסביר איך לעצב אתר ידידותי ל-SEO.
לפניכם, 13 דגשים חשובים, שכל מעצב אינטרנט צריך לדעת על קידום אתרים בשנת 2016:
1. עיצוב חכם משמע עיצוב רספונסיבי
המפתח לעיצוב אתר מוצלח שיתאים לסטנדרטים של SEO, הוא: אתר שיהיה גם רספונסיבי וגם אטרקטיבי. אם האתר שלכם נראה מצוין על מגוון מסכי מכשירים, סימן שהצלחתם במשימה. עם כניסתו של האלגוריתם של גוגל למכשירים ניידים והשיעור העולה של שימוש במכשירים חכמים, אין טעם לעצב אתר אינטרנט שאינו רספונסיבי.
2. כתובת אתר (URL) "נקייה"
כתובות אתר "ברורות" ו"נקיות", הן חיוניות מאוד עבור SEO. מנועי חיפוש אינם מחבבים כתובות מעורפלות. למשל, אם מישהו מחפש מעצב אופנה בלוס אנג'לס, הגולש ומנועי החיפוש יעדיפו URL שנראה כך: www.domain.com/fashion-design-los-angeles/ זאת, בהשוואה כתובת אתר שאינה ברורה, כמו: www.domain.com/post/id96538292 את האתר בעל הכתובת האחרונה, גוגל לא ידרג כבעל ערך.
3. זמן טעינה הינו פקטור חשוב מאוד
בעידן המודרני, החיפוש במנועי החיפוש מתנהל בקצב מהיר מאוד. אם האתר שלכם אינו נטען במהירות, אתם עשויים לאבד לקוחות רבים ולהפסיד תנועה בעלת ערך. מהירות איטית משפיעה לרעה על דירוג האתר שלכם, מבחינת SEO. לכן, חשוב לוודא כי דף האינטרנט שלכם נטען במהירות. במידה ולא, תצרכו להיפרד מלקוחות פוטנציאליים רבים.
4. ניצול חלקי של JavaScript
נכון שבעזרת JavaScript, אתם יכול לבנות אתר טרנדי ואופנתי. עם זאת, חשוב לא להפריז עם הקוד ולהשתמש בו באופן חלקי בלבד. מדוע? מכיוון ששימוש יתר ב- JavaScript עשוי להשפיע לרעה על SEO: מנועי החיפוש מעדיפים שימוש מוגבל ב- JavaScript.
5. תמונות גדולות, איכותיות, מרשימות ויפות
כשמדברים על עיצוב אתרים, מדברים בעיקר על תמונות וצבעים. לכן, חשוב להקפיד להשתמש בתמונות גדולות ובולטות, שירשימו את קהל היעד שלכם. עם זאת, חשוב להקפיד ולבצע אופטימיזציה. על אף העובדה שתמונות משפרות את מראה האתר באופן משמעותי, אם לא מבצעים אופטימיזציה, אזי כל העיצוב וההשקעה בו אינם רלוונטיים. גודל התמונות משפיע על זמן טעינת אתר. זמן הטעינה איטי משפיע לרעה על SEO. לכן, חשוב לבחור תמונות איכותיות אך לערוך אותן בתוכנה לעריכת תמונות ולהפחית ממשקלן (תמונה ששוקלת מעל 150KB, נחשבת ככבדה מידי). תמונות כבדות משפיעות על מהירות הטעינה הכללית של האתר. טיפ אחרון בנושא: במידת האפשר, יש להוסיף תגית Alt לכל תמונה, המתארת אותה.
6. העניקו ללקוחות שלכם הנחיות ברורות
כאשר אנשים מבקרים באתר שלכם, כדאי מאוד להעניק להם הוראות ברורות, שיסייעו להם להתמצא טוב יותר באתר. לדוגמא, וודאו כי ההצעה שלכם לרכישת מנוי, או אפשרות הוספת מוצר לעגלת הקניות, תהיה ברורה. הדבר לא בהכרח ישפיע על קידום האתר, אך הוא ישפיע על אחוזי המכירות שלכם.
7. הקפידו על קוד "נקי"
קוד נקי עבור האתר שלכם הוא צורך הכרחי, הן מבחינת עיצוב אתרים והן מבחינת SEO. לפניכם שני טיפים, שכל מפתח וכל מעצב צריכים לזכור:
- לא להעמיס יותר מידי קוד בדף האינטרנט. אם יש יותר מדי בלגן באתר, האתר יהיה בלתי אפשרי להבנה.
- תוכלו לזהות מפתח (או מפתחת) טוב, אם הוא יכול "למזער" את הקוד ועדיין לחולל פלאים בדף האינטרנט.
אם יש יותר מידי קוד בדף האינטרנט, אזי מנועי החיפוש יתקשו לסרוק את האתר. על פני השטח, הכל עשוי להיראות כשורה. אך קוד "נפוח" מידי עשוי להוביל לשיבושים במנועי חיפוש. מסיבה זו, סורקים עשויים להתקשות בזיהוי דף אינטרנט, שמכיל יותר מידי קוד.
8. הגבילו את השימוש בפלאש באתר שלכם
רוב המכשירים ומנועי החיפוש, אינם מגיבים לפלאש באופן ידידותי. למעשה, רצוי להימנע מפלאש לחלוטין, אם מעוניינים בעיצוב ידידותי ל- SEO. עם זאת, אם החלטתם להשתמש בפלאש – נסו להגביל את השימוש בו לחלקים בודדים בלבד באתר. שנית, חשוב מאוד, לא להשתמש בפלאש בתפריטי הניווט ובטקסטים.
9. הקפידו על ניווט קל ופשוט באתר שלכם
ניווט קל ופשוט הוא חיוני מאוד, הן עבור המשתמשים שלכם והן עבור מנועי החיפוש. התפריטים צריכים להיות מועילים ופונקציונליים. עליכם לקשר את הדפים יחד כראוי. אם המשתמשים שלכם לא יצליחו להבין את שיטת הניווט שלכם, הם יסגרו את הדף וימשיכו הלאה, לאתר אחר.
10. השתמשו בקבצי CSS
שימוש ב-CSS, זו דרך יעילה להפחתת לחץ על השרת. קבצו את כל התמונות שלכם לקובץ אחד גדול. אל תשתמשו במספר קבצים קטנים, מכיוון שקובץ אחד גדול יהיה מהיר יותר להורדה.
11. האתר שלכם צריך להיות קל להדפסה
חשוב שהאתר שלכם יהיה קל ונוח להדפסה. כך, גולשים שיבקרו באתר, יוכלו להדפיס עמודים לפי בחירתם, לקריאה בשעות הפנאי שלהם. וודאו שהטקסט באתר שלכם הינו קריא לחלוטין, קל להדפסה ושאין עמודים ריקים.
12. האתר שלכם צריך להיות בהרמוניה עם רזולוציות שונות
גורם נוסף אשר ממלא תפקיד מרכזי בעיצוב וקידום אתרים, הוא נושא ההתאמה לרזולוציות ולגדלי מסכים שונים. חשוב מאוד שהאתר שלכם ייראה מצוין במגוון רזולוציות וגדלי מסך שונים. מדובר לא רק על טלפונים סלולריים בעלי רזולוציות שונות, אלא גם בטאבלטים ובמסכי שולחן בגדלים שונים. הקפידו להתאים את האתר שלכם בצורה אבסולוטית, לכל הווריאציות השונות.
13. HTML5 ו-CSS3 Validated
שימוש ב- HTML5 ו- CSS3, עשוי להפוך את האתר שלכם למלוטש, נקי ומהיר יותר. ל- HTML5 יש פונקציות מתקדמות יותר, לעומת HTML הישן. השימוש ב- CSS3 מאיץ את מהירות הורדת הדף והופך את האתר שלכם לחדיש ואינטראקטיבי יותר. אימות הוא אחד המרכיבים ההכרחיים ביותר בפיתוח קוד טוב, אם כי אתר יכול לתפקד גם בלעדיו. עם זאת, מפתח/מעצב אינטרנט צריך להקפיד על קוד נקי, כדי שה-HTML יאומת כראוי.
(קרא עוד על מהי שפת HTML5 ומדוע היא חשובה?)
לסיכום: גוגל ומנועי חיפוש נוספים, מעוניינים לספק חווית משתמש אולטימטיבית לגולשים שלהם. לפיכך, נראות האתר שלכם, התוכן שמופיע בו וחווית המשתמש שאתם מעניקים לגולשים, הם הפרמטרים החשובים ביותר, שישפיעו על המיקום שלכם בתוצאות מנועי החיפוש.
ליעוץ מקצועי ופרטים נוספים, פנו אל המקצוענים בבנייה וקידום אתרים – אביב עיצוב אתרים.