בניית אתרים לעסקים למתחילים

לשם מה צריך אתר עסקי?

בעולם שלנו, חלק גדול מהחיים מנוהל דרך רשת האינטרנט. אנו פונים לכלי זה לצורך שימושים רבים – דליית מידע, תשלום חשבונות, כניסה לרשתות חברתיות ועוד.

האינטרנט משמש אותנו גם לצורך אחת הפעולות האהובות עלינו – "שופינג". כאן בולטת במיוחד חשיבותו של אתר האינטרנט. אפשר לומר כי בתי עסק שאינם דואגים להקים אתר ידידותי למשתמש, אינם קיימים.

בזכות אתר האינטרנט ניתן לספר אודות בית העסק או הארגון, לקיים קשר עם לקוחות פוטנציאלים, ואף לבנות חנות וירטואלית.

בנוסף על כך, על מנת שבית העסק יצליח, עליו לבנות אתר אינטרנט המציע ללקוחות תוכן איכותי שיעודד גם את הלקוחות לבקר באתר גם בעתיד.

קרא גם: 9 שאלות שצריך לשאול לפני פתיחת דף עסקי בפייסבוק

בניית אתרים לעסקים למתחילים

הייחודיות שבאתר עסקי

כיום, הקמת אתר אינטרנט פעיל אינה נחלתם של בתי עסק בלבד. אנשים רבים, יוצרים ואמנים בוחרים לבנות אתר אינטרנט שיאפשר להם להציג פרופיל מסוים בפני הגולשים.

אך מטרותיו של אתר אינטרנט עסקי הן ממוקדות יותר, ונועדו בעיקר לקידום האתר והמוצרים שהוא מוכר. אתר עסקי מסייע בבנייה של תדמית העסק, הוא חשוב לחיזוק המותג ומושם בו דגש רב על הקשר עם הלקוח, ביצוע עסקאות וקבלת משוב על המוצרים.

האתר מאפשר לבית העסק להכיר את קהל הלקוחות שלו, להתאים להם את המוצרים הנכונים וכך להרחיב את פעולתו ואת הצלחתו.

האם יש צורך גם באתר מותאם לנייד?

עבור בתי עסק רבים, התשובה לשאלה זו היא כמובן חיובית, העניין תלוי במידה שבה חשובה הזמינות לבית העסק. מכיוון שאת רוב שעות היום אנו מבלים עם המכשיר הנייד ולא בקרבת מחשב, יש הרואים באתר המותאם לסלולר – צורך עסקי ברור.

ייתכן כי עסק בתחילת דרכו לא ימהר להקים אתר כזה, אך ככל שהעסק מתבסס ומתרחב וכמות הלקוחות שלו עולה, כך עולה גם הצורך באתר רספונסיבי שיהיה זמין גם בסלולר.

תוכנות שונות שקיימות היום לבניית אתרים יודעות לעשות את ההתאמה בין האתר לבין המכשיר הנייד, ויש רק לוודא שהתוכנה שנבחרה לבניית האתר תומכת באפשרות זו.

כיצד בונים אתר העסקי?

בהקמת אתר אינטרנט עומדות לרשות בית העסק שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא בנייה של אתר באופן עצמאי באמצעות תוכנות שונות המוצעות היום. בחיפוש באינטרנט ניתן למצוא לא מעט כאלו, וניתן למצוא גם מדריכים מפורטים המתארים את תהליך בניית האתר צעד אחר צעד.

אם בבית העסק יש גורם המסוגל לקחת על עצמו משימה זו (איש Net in-house), ניתן בהחלט לקחת אפשרות זו בחשבון. בתי עסק שבוחרים באפשרות זו, צריכים לדאוג לרכישת כתובת אינטרנט (דומיין) ומקום אחסון, ותמורת כמה עשרות דולרים בחודש יוכלו להתחיל לבנות את האתר שלהם.

שלבי הקמת האתר

בהקשר לזה, כדאי רק לשים לב לשני גורמים מרכזיים  – בבחירת הכתובת (הדומיין) רצוי לבחור בשם שקשור באופן כלשהו בבית העסק כך שיהיה קל לאתר אותו במנועי החיפוש.

עניין נוסף נוגע לבחירת שרת לצורך אחסון. לעתים שרתים היושבים בחוץ לארץ יגישו הצעת מחיר טובה יותר, אך הם לא יספקו שירותים בשפה העברית. אם אין בבית העסק אדם הדובר אנגלית רהוטה, כדאי אולי לבחור באופציה של שרת ישראלי.

לאחר רכישת הדומיין ניתן להוריד תוכנה לבניית אתרים. באינטרנט ניתן למצוא רבות כאלו, כאשר אחת הפופולריות שבהן היא וורדפרס. גם כאן כדאי לשים לב כי לא כל התוכנות תומכות בשפה העברית.

לאחר השלמת בניית האתר, יש להקפיד לבצע בדיקה מקיפה והגהה קפדנית. יש לוודא כי התפריט באתר נוח לשימוש, ואם ישנם קישורים – חשוב מאוד לוודא את תקינותם.

בהמשך, חשוב מאוד לדאוג לעדכון התכנים באתר, ולריענון שלו, על מנת שהוא ימשיך לעורר את סקרנות הגולשים ויעודד את שהייתם באתר.

שיטת בניית אתרים בדרך זו מצריכה כאמור מעט יידע וגישה לתחום, אך בפני בתי עסק עומדות גם אפשרויות אחרות.

קרא גם: מדריך להקמת אתר אינטרנט.

עוד מומלץ לקרוא:

אתרים ייעודיים המספקים שירותי הקמת אתר

מלבד האפשרות להקים אתר באמצעות הורדת תוכנה, ישנם גם אתרים שונים המציעים תמורת תשלום חודשי סיוע בבנייה של אתר אינטרנט באמצעות תבניות קיימות שעל פיהן מורכב האתר.

אתרים אלו מספקים לרוב גם תמיכה טכנית ומסייעים לבעל העסק אם הוא מתקשה בהקמת האתר או בעדכונו.

יחד עם זאת, אתרים אלו כוללים מספר מוגבל של תבניות עיצוב, וייתכן שלא יתאימו בהכרח לכל בית עסק. במקרים אלו ניתן בהחלט לפנות לחברה המתמחה בתחום על מנת לקבל הצעת מחיר.

פנייה לחברה המתמחה בהקמת אתרים

כאמור, לעתים יעדיף בית העסק לפנות למומחה שיקים עבורו אתר מלוטש ומקצועי. עלות הקמתו של אתר כזה תלויה כמובן במפרט המבוקש והיא עשויה להגיע גם עד כמה אלפי שקלים.

בשל עלויות אלו, חשוב מאוד לבחור בחברה המתאימה. בתור התחלה, כדאי לקבל מספר הצעות מחיר מחברות בניית אתרים מתחרות. לעתים ההצעה תכלול גם בנייה של לוגו לבית העסק שיופיע באתר ויסייע לקדם אותו.

רצוי לקבל מספר סקיצות שונות מכל חברה ולבחור בזאת המתאימה ביותר לקהל היעד. מומלץ מאוד גם להתרשם מתיק העבודות של החברה, ולהתנסות באתרים שהיא עיצבה. באתרים אלו יש לבחון את הגרפיקה, את קלות הניווט באתר ואת נוחות השימוש בו.

אם יש צורך באתר שיהיה זמין גם בסלולר – חשוב מאוד לבחון גם ענייו זה. לבסוף, כדאי לברר עם החברה המבצעת מיהם אנשי הקשר שאיתם יעבוד בית העסק וכיצד תתבצע התחזוקה של האתר.

מומלץ לבחור בחברה הדואגת לתחזוקה של שירות לקוחות מעולה – בסופו של דבר חברה הדואגת לשרת את האתר של בית העסק היטב, תשרת למעשה גם את לקוחותיו של בית העסק.

ליעוץ מקצועי בבניית אתר עסקי, פרטים נוספים והצעות מחיר, פנה אל המקצוענים בבניית אתרים – אביב עיצוב אתרים.