כמו בתחום ההלבשה, גם אתרי אינטרנט מושפעים מאופנות ומטרנדים חמים

עיצוב אתרים הוא אופנה בפני עצמה המשתנה בהתאם לאורח ולקצב חיינו. אתם יכולים להפנות את גבכם לטרנדים הנוכחיים, אך יהיה לכך מחיר. במידה ויש לכם אתר אינטרנט שלא עודכן כבר זמן רב, אתם לוקחים את הסיכון שהגולשים יראו בכם עסק אנכרוניסטי ומיושן שלא צועד עם הזמן.

לכן, אם לא עשיתם זאת עד עכשיו, בהחלט הגיע הזמן לצעוד קדימה ולהתעדכן בשינויים ובטרנדים החמים של 2012:

טקסטורות

בעידן הדיגיטלי הקר, טקסטורות מעניקות לאתר מראה חם של יחס אישי ועבודת יד. יתכן שהערגה לטקסטורות נובעת מגעגוע לתעשיית הפרינט, למוצרים ולמשטחים שאפשר לגעת בהם, למשש.

בין הטקסטורות הפופולאריות ניתן למצוא טקסטורה מחוספסת, טקסטורה של נייר קרוע או נייר מקופל ועוד. למרבה האירוניה, אותן טקסטורות בדרך כלל נוצרות באופן סינטטי בתוכנת פוטושופ, על ידי שימוש במברשות מיוחדות וחינמיות.

רקעים של תמונות אווירה גדולות ומרהיבות

תמונות גדולות ממגנטות את תשומת לב הגולשים לאתר ומושכות אותם פנימה. אין ספק שתמונת אווירה מהפנטת אחת שווה אלף מילים. היא מעבירה את המסר שלכם, יוצרת תחושת עומק ומוסיפה עוד מימד למסך השטוח.

גם אתרים ללא תמונת רקע מקפידים להשתמש בתמונות מקצועיות ויפהפיות בעמוד הבית. התמונות מהוות נקודה פוקאלית והן פשוט מוכרות.

פוטר גדול ומכובד

הפוטר הולך ומקבל יותר ויותר נפח באתר. הוא גדול יותר, בולט יותר ומעוצב יותר. אם פעם הוא הציע רק קישורים לקידום ומפת התמצאות באתר, היום אפשר למצוא בו גם גרפיקה ואלמנטים וויזואליים, תכנים מעניינים ועוד. באתרים מדור ישן, לעומת זאת, הפוטרים אינם מעוצבים כלל. זאת, מתוך תפיסה מיושנת, שהמשתמש לא טורח לגלול מטה.

אלמנטים של מדיה חברתית

כפתורי "Share" ו-Like", הם כבר חלק בלתי נפרד מכל אתר. אין היום כמעט אף אתר ללא כפתורים אלו. הנוכחות של הכפתורים האלה חשובה לא פחות מכפתורי הניווט הבסיסיים באתר. או שאתם קיימים בפייסבוק – או שאינכם קיימים כלל.

תצוגה במכשיר הסלולארי

הפופולאריות של מכשירי סמארטפון הובילה לכך, שמעצבים כבר אינם יכולים להתעלם מתצוגת האתר בסלולר. כאשר הם מעצבים אתר, עליהם לחשוב כיצד הוא ייראה ב"מובייל".

הפסקת פלאש

עוד נקודה שנובעת מהפופולאריות של מכשירי סמארטפון. הפלאש, כידוע, אינו מוצג כהלכה בחלק ממכשירי הסמארטפון. רוב המשתמשים לא יטרחו להוריד פלאג-אין פלאש כדי שהאתר שלכם יוצג כהלכה במכשיר הסלולארי שלהם. אם תפריט הניווט שלכם באתר מורכב מפלאש, או שמצגת התמונות המתחלפת מבוססת על פלאש, הרי שבהחלט הגיע הזמן להתקדם ולהתעדכן בטכנולוגיות חדשות כגון HTML 5. טכנולוגיה זו מאפשרת ליצור אנימציות נאות והיא ללא ספק מעטרת כל אתר עכשווי.

מבנה אתר גמיש ו"נוזלי"

אתר צריך להראות נהדר במגוון מסכים, גם גדולים וגם קטנים. אתרים מדור חדש מתאפיינים בגמישות ומחליפים בהדרגה אתרים ישנים בעלי רוחב קבוע. גמישות זו מאפשרת להם להיות מוצגים במגוון מסכים ובמגוון מכשירים.

אינפוגרפיקה

גרפים, פאים ותרשימי אינפוגרפיקה מלווים את הכתבות בעיתונים (בעיקר העיתונים הכלכליים) כבר שנים רבות. לאחרונה, הם החלו "לפלוש" לעולם של עיצוב אתרים.

חלונות פופ אפ מעוצבים

חלונות פופ-אפ (pop-up) משמשים עבור מבצעים, הרשמה לאתר, ניוזלטר, גלריית תמונות ועוד וכו'. אתרים רבים משתמשים כעת בחלונות פופ-אפ מעוצבים ו"שיקים". חלון הפופ-אפ החדש נראה הרבה יותר מתוחכם מקודמו, החלון הסטנדרטי והבנאלי.

ושתי נקודות שנכונות תמיד

ניקיון ויזואלי

אין ספק, ניקיון ויזואלי, רקעים בצבעים בהירים ונקיים ומינימליזם מוקפד, ממשיכים ללוות אותנו גם השנה. את הרקעים הבהירים והעדינים יש לשלב בחוכמה עם נגיעות צבע עזות ומינימאליות, כדי שהאתר לא יראה חיוור ואנמי. כל זאת – תוך הקפדה על הרמוניה.

הקפדה על כל פרט

כל האלמנטים באתר מעוצבים בקפידה רבה ומתוך מחשבה על הפרטים הקטנים. לדוגמה, קטלוג מוצרים מעוצב ומושקע, שמפתה את הקונים לבצע רכישה.

לייעוץ מקצועי ופרטים נוספים, פנו למומחים בעיצוב אתרים – אביב עיצובים.