אתם נמצאים בתהליך בנייה של אתר חדש? שמעתם את איש המקצוע שמקים לכם את האתר מדבר על עיצוב אתר ב- html ואתם לא בדיוק מבינים מה זה אומר? קבלו את כל המידע שאתם צריכים על עיצוב אתר ב- html ועל עיצוב אתרים בכלל, כדי שתרגישו יותר בעניינים. ככל שתכירו בצורה טובה יותר את הטכנולוגיה שמפעילה את העמוד בו המבקרים באתר שלכם יצפו, וככל שתתוודעו לעומק לתחום עיצוב האתרים, כך אתם תפיקו יותר מהאתר שלכם מבחינה עסקית.

מה זה בעצם html?

אז למה מתכוון בונה האתרים שלך כשהוא מדבר על html  ובכן,?html היא שפת הדפדפן של האתר המאפשרת להציג מידע ברשת האינטרנט. כאשר אנחנו צופים בדף אינטרנט, אנחנו למעשה צופים בקוד html שתורגם על ידי הדפדפן לשפה שנוכל לקרוא ולהבין. html הוא הלב של אתרי האינטרנט, היות שהוא קובע את המבנה של העמודים ואת התוכן שלהם, והוא למעשה אחראי על כל פרט באתר, ולו הקטן ביותר. כללי טכנולוגיית ה- html מוגדרים באמצעות תקן בינלאומי, והדפדפנים השונים יודעים לקרוא את התגיות הנכתבות בקוד זה.

עם השנים, עברה שפת ה- htmlפיתוחים ושדרוגים שונים, כדי שתותאם לשינויים הטכנולוגיים המהירים, והיום כבר אפשר למצוא טכנולוגיית html 5, שמציעה תכונות רבות המייעלות את הפונקציונאליות של האתרים. html הן ראשי תיבות של הביטוי הלועזי  HyperText Markup Language או בעברית "שפת סימני עריכה לתמליל- על", כלומר שפת תגיות לעיצוב ותצוגה של דפי אינטרנט. מרבית בוני האתרים משמשים בטכנולוגייה זו היות שהיא נחשבת לשפה המאפשרת אינטראקטיביות רבה בין האתר לבין המשתמשים שלו. השימוש ב- html בעת הקמת אתר מאפשר לבנות אתר פשוט, ידידותי מאוד למנועי החיפוש, שהוא דינאמי וניתן לשינוי בכל עת. הקוד גם מציע מספר רב של אפשרויות לעיצוב הטקסט, ולכן הוא מועדף על בונים ומעצבי אתרים. זוהי טכנולוגיה אולטימטיבית עבור אתרים שהקונספט המרכזי שלהם הוא הטקסט, היות שאתרים שיש בהם הרבה טקסט והנבנים על בסיס טכנולוגיה זו, זוכים לתנועה ערה באתר באמצעות קידום נכון.

5 כללי זהב בעיצוב אתרים

בין אם החלטתם לבנות את האתר שלכם בקוד html ובין אם בשפה אחרת, עיצוב של אתר מחייב הקפדה על מספר כללי ברזל, כדי שהאתר יממש את המטרה העסקית לשמה הוא מלכתחילה הוקם. אם תקפידו על כללי הברזל הללו, האתר שלכם יקדם אתכם מבחינה עסקית ויצעיד אתכם אל עבר החזון העסקי שלכם. אז ככה:

1. ניווט אינטואיטיבי

הניווט באתר שלכם צריך להיות נעים וידידותי למשתמש, כדי שחווית הגלישה תהיה מיטבית. הניווט הראשוני באתר מתבסס על סרגל הניווט של האתר, שכדאי לעצב אותו באופן מאוזן. אופציות ניווט משניות ניתן לשלב באתר באמצעות תפריט ניווט שיוצא מן התפריט הראשי או בעזרת תפריט צדדי (המופיע בצד ימין או שמאל של האתר). ניווט ידידותי הוא חשוב, מאחר שניווט מבולבל יגרום למבקרים באתר לעזוב את הדף במקום לנסות להבין מה הוא מציע. מכיוון שכך, רצוי במקום לשים לינקים לעמודים פחות חשובים או להעלות מידע פחות אקוטי שמסיטים את הגולש מההנעה לפעולה או ממידע מרכזי המופיעים בראש עמוד הבית או בדף נחיתה, לשים את הלינקים או המידע הפחות חשובים בתחתית העמוד.

2. מרווחי נשימה

חשוב ליצור מספיק רווחים בין הפסקאות והתמונות כדי לספק לגולשים "מרווח נשימה" שיאפשר להם לקלוט טוב יותר את כל המאפיינים והאלמנטים שיש לאתר להציע. מרווחי נשימה כאלה בטקסט ובעיצוב הכולל של האתר ישמרו על הגולשים עירניים, ימשכו את תשומת הלב שלהם ויבטיחו שהם יתמקדו בתוכן. בעידן שבו ישנה תחרות וויזואלית רבה בתחום הווב והמובייל, פחות זה דווקא יותר. ככל שיש פחות, כך לגולש יהיה קל יותר לעקוב אחר מה שיש לאתר להציע, והוא יחווה חווית גלישה נעימה ורגועה.

3. פלטת צבעים נייטרלית

שימוש בפלטת צבעים נייטרלית יעזור לשמור על האתר אלגנטי מספיק, נקי ועם חזות מודרנית. נגיעות של צבע לכותרות או לגרפיקה המרכזית באתר יסייעו להכווין את המבקרים בו אל התוכן המרכזי והחשוב ביותר. בנימה זו, כדאי גם להשתמש בפלטת צבעים שמשלימים את הלוגו ושמתכתבים עם יתר החומרים השיווקים של העסק, כדי שתהיה עקביות אסתטית.

4. תמונות איכותיות

השקיעו בתמונות מקצועיות ושלבו כמה שיותר מהן באתר. תמונות טובות מושכות את העין ויוצרות הזדהות רגשית של הלקוח עם העסק, המוצר או השירות. לעומת זאת, תמונות באיכות ירודה יכולות לעשות נזק, ולכן אם אין מספיק תקציב עדיף שלא להשתמש בתמונות בכלל. בהקשר זה, דעו, שכדי למשוך תשומת לב לתוכן מסויים באתר, אפשר למקם לצידו תמונה עם איש המסתכל אל כיוון התוכן. מעבר לעובדה שהגולש הממוצע נוטה להימשך לפרצופים של אנשים יותר מאשר לחפצים דוממים, כאשר רואים את הפנים מביטות לכיוון מסויים, הנטייה שלנו היא אוטומטית להסתכל לאותו הכיוון גם כן.

פונט נוח ומזמין לקריאה

השתמשו בפונטים שקל לקרוא גם דרך מכשירים אלקטרוניים וגם דרך הדפדפנים של המחשב הנייח או הנייד. למעשה, צריך לזכור, שאנשים קוראים את המלל באתר לא רק דרך המכשיר, אלא, ואולי אפילו בעיקר, דרך הסלולרי או הטאבלט, ולכן יש להשתמש בגופנים מספיק קריאים מכל סוגי המכשירים. גופנים גדולים מאוד לא תמיד נראים טוב כשנכנסים לאתר דרך הסלולרי, וזה די ברור שכשהטקסט לא מזמין וקריא מספיק, הגולש גם לא יטרח להישאר באתר זמן רב מידי כדי לבצע את הפעולה שאתה מצפה שיבצע. מומלץ לבחור גופן בגודל 11 או 12 וכדאי גם שלא לכתוב למעלה מ- 20 מילים בשורה.

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי, פנו אלינו. אביב עיצוב אתרים.