מדוע עיצוב אתר שיווקי חשוב כל כך?

אתר אינטרנט מוצלח הוא אתר שיווקי שמחולל תהליך שינוי מהותי בגולש – הוא משנה תודעה. הוא הופך את הגולש מאורח מזדמן ואקראי או מונחה ומודרך – ללקוח. תהליך זה אינו מובן מאליו. על מנת שיתרחש השינוי המיוחל, על הגולש לקבל מענה לחיפוש שלו, לביקוש שלו, לצורך שיש לו.

גם אם יש מי שמפריזים בתיאור משקלה של חוויית המשתמש כמרכיב עיקרי בהפיכת גולש ללקוח, אין ספק כי שלעיצוב האתר יש השפעה ברורה על שיקולי הגולש ועל האופן שבו עשוי להתחולל תהליך השינוי מגולש ללקוח.

עיצוב אתרים מהווה מרכיב בלתי נפרד מבנייתם. העיצוב אינו רק החזוּת והמעטפת, הוא המוצר המוגמר, השלם – המוצר שמציג את ה"קנקן" ואת ה"מה שיש בו" כחבילה אחת שלא ניתן להפריד בה את הצורה מהמהות, את האופן מהתוכן.

העיצוב גורם לנו להשתהות באתר, לגלות בו עניין, למצוא בו מענה. אנחנו נכנסים לאתר מעוצב וחווים חוויה אסתטית. אנחנו חשים שנעים לנו לשהות באתר, ורוצים להקדיש יותר זמן לגלישה שלנו בו.

עיצוב אתר שיווקי כאלמנט מיתוגי

עיצוב אתר הוא האלמנט הגרפי הבולט והמרכזי של מיתוגו. כאשר אנחנו מדמים בעיני רוחנו את הלוגואים של חברות גדולות בארץ ובעולם, אנחנו רואים את הסמל ואת צבעיו: התנין של "לקוסט", הבקבוק של "קוקה קולה", הפומה של "פומה". העיצוב יוצר מיתוג, המיתוג יוצר זהות.

אתר מעוצב מנגיש לנו את תכניו. עיצוב השומר על קו אחיד מאפשר לנו להזדהות עם ערכי העסק, עם הקונספט שלו, עם שפתו. באתר שמעוצב היטב, העיצוב המבדל והממתג שזור כחוט השני בכל רכיבי התוכן. אתר המציע לנו דפי מידע, מוצרים, גלריות, מאמרים, סקרים, לוחות אירועים, פורומים ועוד הוא אתר מגוון יותר ומעניין יותר אבל הוא חייב לשמור על אחידות העיצוב. העיצוב אמור ליצור לכל אחד מרכיבי התוכן מאפיינים ייחודיים לו ועם זאת לשמור על היותם חלק המזוהה עם האתר.

עיצוב אתר שיווקי

כאשר חברה המספקת לנו, הלקוחות, שירות בניית אתר תדמית בהתאמה אישית, חשוב שנגדיר ונאפיין את האתר כדי שיתאים לצרכים שלנו ויענה על הציפיות שלנו. אם אנחנו בין אם אנחנו רוצים לשדר יוקרה או עממיות, רוצים למכור מוצר צריכה המוני או מוצר מותרות המיועד לאלפיון העליון – כל אלה אמורים לבוא לידי ביטוי בעיצוב.

הלקוח לא תמיד צודק אבל זו לא הבעיה שלו אלא שלנו…

אבל העיצוב איננו רק עניין של אסתטיקה – יש לו גם היבטים פרקטיים וטכניים. לדוגמה: טופס יצירת הקשר.

על מנת שגולש ייהפך ללקוח, מעצבי האתר צריכים להקל עליו ולהנגיש עבורו את טופס יצירת הקשר או הזמנת המוצר. הטופס המקוון צריך להופיע בעמוד הראשון במקום בולט, במקום שניתן להגיע עליו בקלות מכל עמוד באתר. עלינו, בעלי האתר, לאפשר למי מהגולשים שרוצים לרכוש באמצעות האתר מוצר או שירות לעשות זאת בפשטות ובקלות.

הרגע שבו הופך גולש ללקוח הוא רגע מכונן המחייב אותנו, ספקי המוצר או השירות, לתת לו מענה מהיר. אסור לנו לפספס אותו. אם נקשה עליו – הוא יוותר עלינו. האתר המושקע והמעוצב ביותר לא יהיה אפקטיבי אם לא יאפשר יצירת קשר מהירה ו/או רכישת המוצר לאלתר: פרקטיות של האתר ולא רק יופי ומיתוג.

כאשר אנחנו נדרשים לסוגיית עיצוב אתרים אנחנו לא יכולים לנתק אותה מהשאלה החשובה והמהותית ביותר שעלינו, כבעלי האתר, לשאול עצמנו: האם הוא מעודד ומניע גולשים לפעולה ובתוך כך להפיכתם מגולשים ללקוחות? תשובה שלילית לשאלה זו איננה תשובה לגיטימית. כדי שהתשובה תהיה חיובית, עלינו להשקיע בעיצוב נכון של האתר – מהבחינה האסתטית ומהבחינה הפרקטית כאחד.

לייעוץ מקצועי ופרטים נוספים, פנו אל המומחים בעיצוב אתרים שיווקיים – אביב עיצובים.