בחירת הצבעים הנכונים לאתר שלכם היא אחת ההחלטות החשובות שתצטרכו לעשות במהלך העיצוב. לצבעים שתבחרו יש השפעה עצומה ולא מודעת על הגולשים באתר שלכם: הם יכולים להעציב, לשמח, להרגיע, לרגש או להרגיז ולהעלות דימויים שונים – לטוב ולרע.

כדי להמחיש זאת, חישבו כמה ביטויים יש בשפה שלנו שמבוססים על צבעים: "להסתכל על החיים במשקפיים וורודות", "מרה שחורה", "לרחף על ענן וורוד", "צהוב מקנאה", "ירוק מבחילה" וכו'.

אז איך בוחרים צבעים מוצלחים לאתר?

לפי שנתחיל, חשוב שתדעו כי צבעים נחלקים לשלוש קבוצות: חמים, קרים וניטראליים.
בין הצבעים הניטראליים אפשר למצוא גוונים של לבן, אפור, חום ושחור. בצבעים החמים: אדום, וורוד, צהוב וכתום. בצבעים הקרים: כחול, ירוק, סגול.

הרעיון הוא לא לבחור צבע בודד לאתר, אלא כמה צבעים שמשתלבים יחד בצורה הרמונית. לא קל למצוא את האיזון המושלם: מצד אחד, הצבעים שתבחרו לא אמורים להראות חיוורים ואנמיים מדי באתר. מצד שני, הם צריכים להיות הרמוניים ולא לצרום לעין.

איך עושים זאת? באמצעות אחת האופציות הבאות:

  • בוחרים צבעים שנמצאים זה לצד זה בגלגל הצבעים.
  • בוחרים צבעים משלימים (כלומר, צבעים שנמצאים זה מול זה בגלגל הצבעים).
  • בוחרים צבעים מונוכרומאטיים – גוונים שונים של אותו צבע.
  • בוחרים שלושה צבעים הממוקמים במרווח שווה זה מזה בגלגל הצבעים.
  • בוחרים צבע ראשי אחד ועוד שני צבעים הממוקמים מולו, שניהם במרווח שווה זה מזה.

גלגל הצבעים

אופציה אחרת לבחירת צבעים

האינטרנט שופע בכלים חינמיים ושימושיים לבחירת צבעים, לדוגמה Kuler או  Color Lover. כך שלא צריך לשבור את הראש כדי למצוא צבעים. אופציה נוספת לבחירת צבעים היא פשוט להסתכל באתרים אחרים ולקבל השראה. תוכלו גם להציץ באתרים של המתחרים שלכם ולקבל מושג טוב יותר על הצבעים הפופולאריים בתחום עיסוקכם.

פרמטרים חשובים שיש להתחשב בהם כשבוחרים צבעים

זכרו מי קהל היעד שלכם

  • גיל – לאיזה טווח גילאים משתייך קהל היעד שלכם? בני נוער אוהבים צבעים נועזים ובהירים יותר, בזמן שאוכלוסיה מבוגרת מעדיפה צבעים עדינים ורגועים יותר.
  • מין – האם קהל היעד שלכם מורכב בעיקר מנשים או מגברים? במידה והאתר מיועד לנשים, ישנם צבעים "נשיים" יותר, כמו סגול, אדום, וורוד וכו', לעומת צבעים "גבריים" כמו כחול.

קונספט עסקי

בחרו צבעים שישקפו את המסר שאתם רוצים להעביר לגולשים שלכם. לדוגמה, אם האתר שלכם מוכר מוצרים אקולוגיים, השתמשו בצבע ירוק. במידה והוא מציע שירותים פיננסיים, לכו על צבע כחול רגוע וקריר. אם באתר יש משחקי אונליין לילדים – בחרו בצבעי פסטל נועזים ושובבים.

אחידות

הצבעים שתבחרו צריכים להיות אותם צבעים שמופיעים בדפי הנחיתה, בעמוד הפייסבוק העסקי ובבאנרים הפרסומיים שלכם. כך אתם יוצרים תדמית אחידה וממותגת לעסק שלכם. בנוסף, וודאו כי הצבעים הנבחרים אכן מתאימים לצבעי הלוגו שלכם.

קונטרסט

מאוד חשוב שצבע הטקסט שלכם יהיה קריא ויבלוט על גבי צבע הרקע. כך האתר יהיה קריא גם לאנשים בעלי מוגבלויות ראייה (לדוגמה, אוכלוסיה מבוגרת).

תמונות

חשוב, שהתמונות שיופיעו בעמוד הבית שלכם (צילומי אווירה או מוצרים) יתאימו לצבעים שתבחרו ולהיפך.

אתם יכולים להעיז עם צבעים – אבל עשו זאת בחוכמה

כשאתם בוחרים צבע רקע לאתר, בחרו צבע נעים ורגוע. בהחלט תוכלו לבחור צבעים נועזים כמו אדום וצהוב, אבל רצוי לשלב אותם מעט ובחוכמה – ע"י "נגיעות" קטנות. חשבו על האתר כעל חדר רגוע (ומרגיע) שאתם רוצים להוסיף לו נגיעה נועזת של צבע – כרית אדומה, לדוגמה.

צבע נועז וקונטרסטי הוא גם דרך נהדרת לגרום לאלמנטים מסוימים באתר לבלוט. לדוגמה, מבצע חדש שאתם יוצאים איתו לקראת החגים, כפתור "הירשמו לניוזלטר שלנו", טופס יצירת קשר וכו'…

בהצלחה!

לפרטים נוספים וייעוץ, פנו אל המומחים באתרים מעוצבים – אביב עיצובים.