בניית אתר תדמית לעסק

רוצים לבנות אתר תדמית לעסק שלכם אבל לא יודעים מאיפה להתחיל?

קיומו של אתר מקצועי ומקיף, חשוב לכל עסק. תחילת הדרך יכולה להיראות כצעד מפחיד, עבור מי שמעולם לא הקים אתר. להלן, כמה טיפים לבניית אתר תדמית לעסק שלכם:

1. להגדיר מטרה ברורה.

כל אתר אינטרנט הוא שונה – מכיוון שלכל אתר יש מטרה שונה. לדוגמא, אם אתם מעוניינים למכור מוצרים באתר שלכם, עליכם לבנות את האתר תוך התחשבות במטרה זו. אם האתר אמור להיות אינפורמטיבי ולספק מידע ללקוחות פוטנציאליים, עליכם לבנותו כך שישיג מטרה זו. בניית אתר ללא מטרה ברורה, רק תעלה לכם כסף ותבזבז את זמנכם ולא תוכלו להפיק מהאתר שלכם תועלת כלשהיא.

2. לכתוב תוכן מקורי.

לפני שאתם מתחילים לעבוד על בניית אתר תדמית לעסק שלכם, עליכם להחליט אילו תכנים יופיעו באתר. לכן, הדבר הראשוני והבסיסי ביותר בבניית אתר, הוא ליצור תוכן רלוונטי ומקורי. גם אם אתם מתכננים לשכור כותב מקצועי כדי לערוך וללטש את התכנים שלכם, עליכם לחשוב על המסר הבסיסי של החברה/עסק.

3. להצהיר על המסר שלכם בבהירות ובמהירות.

חשוב שהמסר שאתם מעוניינים להעביר ללקוחות שלכם, לא יהיה ארוך ומפותל מידי. ברוב המקרים, מבקרים באתר לא מקדישים זמן רב לקריאה של דפי תוכן, אלא מחפשים מידע בסיסי אודות העסק שלכם. לכן, וודאו

שאתם מציינים באתר את הנקודות החשובות על החברה שלכם, באופן נגיש, מהיר וקל להבנה.

4. הבהירו ללקוחות הפוטנציאליים, מה אתם יכולים לעשות עבורם.

מעוניינים לעניין לקוחות פוטנציאליים? נסו להיכנס לראש שלהם ולקרוא את התוכן באתר שלכם, ממש כמו לקוחות פוטנציאליים. אנשים רבים שבונים אתר חדש וכותבים בעצמם את התכנים, נוטים להתמקד במה שהם עושים, במקום בתועלת שהם יכולים לספק ללקוחות שלהם.

5. עודדו את הגולשים ל"הנעה לפעולה".

אם אתם רוצים מעוניינים שהמבקרים שלכם יירשמו לניוזלטר, הוסיפו טופס הרשמה לניוזלטר שלכם, בראש הדף הראשי שלכם. אם אתם מעוניינים שהגולשים באתר יכנסו לחנות הווירטואלית שלכם, דאגו לכפתור ברור, מודגש וקל לניווט, שיפנה לחנות האתר שלכם.

6. בניית היררכיה נכונה לעמוד.

לרוב, אתרים תדמיתיים מכילים מספר עמודים. אתם יכולים ללכת על פורמט מאוד פשוט, שכולל "דף בית", "אודות" ו"צור קשר". לחלופין, ייתכן ותרצו להוסיף עוד עמודים. במידה ובחרתם באופציה השנייה, התחילו לתכנן איך כל דף יראה, עוד לפני שאתם מתחילים לבנות אותו, או שוכרים מישהו שיבנה אותו עבורכם.

7. שאבו השראה לאתר ממקורות אחרים.

אם אתם מתלבטים לגבי עיצוב האתר, או שאינכם יודעים אילו תכנים לכתוב, התחילו לבקר באתרי אינטרנט אחרים, כדי לשאוב השראה. מציאת השראה "מבחוץ" תסייע לכם להבין, מה אתם רוצים עבור האתר שלכם.

8 .אתר אינטרנט מקצועי = הישג אישי.

עסקים קטנים עם מגבלות תקציביות, יכולים לבנות את האתר התדמיתי שלהם בעצמם. הרבה בעלי עסקים שניסו לבנות אתרי אינטרנט בעצמם והצליחו בכך, מספרים כי הרגישו גאים מאוד על ההישג הזה. בנוסף, הם אמרו שזו הייתה חוויה לימודית אדירה. עם זאת, העובדה היא, שהלקוחות אדישים לחוויית הלמידה הזו. הם רוצים לגלוש באתר מקצועי וקל לשימוש. כך שגם אם אתם עובדים קשה מאוד על אתר התדמית שלכם, אם הוא אינו נראה מקצועי, הוא עשוי להזיק לתדמית העסק שלכם.

9. רכשו דומיין משלכם.

חשוב לוודא ששם הדומיין לעסק שלכם אינו תפוס כבר.

10 . בחרו מערכת לניהול תוכן.

יש שפע של מערכות ניהול תוכן זמינות. רוב מפתחי ובוני האתרים ממליצים לעבוד עם וורדפרס, כיוון שהיא מעניקה אופציות רבות להתאמת אתר באופן אישי.

11. חשבו על צמיחה עתידית.

אם אתם מתכננים להרחיב את העסק שלכם במהירות, חשבו היטב לפני שאתם בוחרים את הפלטפורמה לאתר התדמית שלכם. פלטפורמות כמו Wix ו-Squarespace, נהדרות לעסקים קטנים, אבל אם, בעתיד, העסק יגדל משמעותית ויהיה צורך להגדיל את האתר, יהיה לכם קשה לעשות זאת עם מערכות ופלטפורמות המיועדות בעיקר לעסקים קטנים.

12. בחרו מעצב מקצועי.

אם אתם מתכוונים לשכור מעצב כדי לבנות אתר תדמית לעסק שלכם, כדאי שתבחרו מעצב מקצועי ומוצלח. אחת הדרכים הטובות לעשות זאת, היא לבקר באתרים אחרים שהמעצב בנה ו/או עיצב וכך לקבל אינדיקציה.

13. התרחקו מתבניות נושא חינמיות.

אם יש לכם עסק קטן, הנטייה שלכם היא בוודאי להעדיף תבנית חינמית, כדי לחסוך בעלויות. עם זאת, כדי שהאתר ייראה מקצועי, כדאי להימנע מלבנות את האתר על תבנית חינמית. השקעה נמוכה, יחסית, בתבנית איכותית, תסייע לכם ליהנות מאתר אינטרנט מאובטח ומסוגנן יותר.

14.  היו אמתיים עם הלקוחות שלכם.

בהרבה מקרים, עסקים קטנים וחדשים מנסים להציג את העסק שלהם כגדול יותר ממה שהוא בפועל. עם זאת, ה"הצגה" הזו לא תמיד מועילה. לקוחות רבים רוצים לדעת כי יש אדם אמיתי ש"עומד" מאחור. מסיבה זו, כדאי לשקול להוסיף לאתר, תמונה שלכם או של הצוות שלכם.

15. ספרו סיפור אישי.

דרך נוספת שתסייע לאנשים להתחבר לאתר שלכם, היא ע"י הוספת סיפור. מומחים לשיווק טוענים, כי מומלץ לכלול סיפור על העסק שלכם (לדוגמא: לספר מדוע יצרתם את העסק שלכם מלכתחילה). כל עוד הסיבה היא יותר מ-"כדי להרוויח כסף",  אתם במצב טוב.

16. וודאו שיהיה נוח וקל ליצור עמכם קשר.

למעט יוצאים מן הכלל, כל אתר אינטרנט של עסק, לא משנה סוג או גודל העסק, צריך לכלול מידע ליצירת קשר. המידע עשוי לכלול כתובת דואר אלקטרוני, מספר טלפון, כתובת פיזית וכו'. ככל שתקלו על אנשים ליצור עמכם קשר ותספקו להם מגוון דרכים לשם כך, כך יגדל הסיכוי שהם אכן ירגישו בנוח ליצור עמכם קשר.

17. שמרו על אלמנטים עיצוביים פשוטים.

בין אם אתם עובדים עם מעצב או שאתם בונים את האתר בעצמכם, אל תשתוללו יותר מדי עם אלמנטים מעוצבים. לדוגמא, כדאי להימנע משימוש עם יותר מידי סוגי גופנים, בגדלים משתנים.

18. הקפידו על טקסט קל לקריאה.

כיוון שהטקסט של האתר שלכם אמור לספק מידע רלוונטי למבקרים שלכם, חשוב מאוד שהוא יהיה קל לקריאה. לכן, השתמשו בגופנים "בסיסיים" ונוחים לקריאה וכתבו באופן שוטף וברור.

19. הוסיפו תמונות.

הוספה של תמונות, תשפר מאוד את מראה האתר התדמיתי שלכם.

20. התאימו את האתר למובייל.

חשוב שתוודאו, כי האתר מתאים לשימוש בטלפונים חכמים וטאבלטים. אתר המותאם למובייל, לא "יבריח" לקוחות שיבקרו באתר שלכם דרך המכשיר הנייד שלהם. בנוסף, התאמת האתר למובייל, גם תסייע ל-SEO שלו.

לסיום, אנו מקווים שהטיפים שלנו יסייעו לכם לבנות אתר תדמיתי מוצלח ומקצועי!

ליעוץ מקצועי והצעות מחיר, פנו אל המקצוענים בפיתוח אתרי אינטרנט לעסקים. אביב עיצוב אתרים.

בניית אתר תדמית לעסק
5 (100%) 1 vote