בניית אתרים בוורדפרס – נטו יתרונות

יותר ויותר אנשי מקצוע ולקוחות מגלים בימינו את נפלאות הוורדפרס. מדובר בפלטפורמה המוצלחת ביותר שניתן למצוא כיום למטרות הקמה וניהול של אתרי אינטרנט בכל היקף וגודל. בשורות הבאות נסקור עבורכם את כל היתרונות של בניית אתר וורדפרס, כך שתוכלו גם אתם לנצלם לטובת האתר הפרטי שלכם.

  • צרו עמנו קשר עוד היום ליעוץ מקצועי והצעות מחיר בטופס צור קשר או בטלפון: 072-3931039
בניית אתרים בוורדפרס לעסקים

מדוע לבנות אתר דווקא בוורדפרס?

מה זה וורדפרס?

וורדפרס היא מערכת המאפשרת לבנות ולנהל אתרים. מדובר באחת מתוכנות הקוד הפתוח המצליחות בעולם, והיא ניתנת להורדה בחינם בעשרות שפות. בתחילת דרכה שימשה בעיקר כותבי בלוגים וקובעי דעת קהל, אך כיום משתמשים בה גם בתי עסק. אפשר לבנות בעזרתה אתרי תדמית, לשלוח ניוזלטרים ואף להקים חנות וירטואלית. התוכנה כתובה כאמור בקוד פתוח בשפת PHP והיא קלה להתקנה ולתפעול. לאחר ההתקנה הראשונה ניתן לעצבב את האתר המבוקש ובהמשך להוריד תוספים שונים המאפשרים לשכלל אותו.

כתבה מומלצת: כך תבנו לכם אתר עצמאי

היתרונות שבעבודה עם וורדפרס

ישנן לא מעט סיבות לכך שרבים בארץ בוחרים לעבוד עם תוכנה זו. מלבד היותה תוכנה חינמית וזמינה להורדה, היא מספקת גם תמיכה מלאה בעברית. תכונה זו אינה מובנת מאליה. מלבד וורדפרס ניתן למצוא תוכנות רבות לבניית אתרים (Wix למשל) אך פעמים רבים תוכנות אלו אינן תומכות בעברית. ממשק הניהול שמציעה תוכנה זו הוא ידידותי על המשתמש, ואף התחזוקה לא דורשת מאמצים רבים. מי שנתקל בקשיים, יכול גם להיעזר במגוון הרחב שלל מדריכי ההתקנה והתפעול הקיימים באינטרנט. מלבד יתרונות אלו, לאחר בניית האתר בתוכנת וורדפרס יש אפשרות להוריד תוספי עיצוב רבים שיסייעו לשדרג את האתר ולמשוך את עיני הקהל המתאים.

בניית אתרים בוורדפרס באופן מקצועי או "עשה זאת בעצמך"?

כאשר מתעורר הצורך להקים אתר אינטרנט עולה כמובן השאלה האם לנסות לבנות את האתר בכוחות עצמנו או שמא כדאי להיעזר בגורם מומחה. לשאלה זו אין תשובה חד משמעית. תוכנה זו היא כאמור ידידותית למשתמש, אך עדיין יש צורך ללמוד אותה ורצוי שיהיה רקע כלשהו בתחום או ניסיון דומה. ייתכן מאוד כי הזמן שיושקע בלימוד הנושא וביישומו יהיה ארוך כל כך שכבר יהיה כדאי יותר לפנות לגורם המומחה בתחום.

שיקול נוסף הוא התקציב שעומד לרשות בונה האתר – האם יש בידו אפשרות לשלם לגורם חיצוני שיבנה בעבורו את האתר. גם השיקול העיצובי הוא מרכזי ביותר. בסופו של דבר המטרה היא בנייה של אתר מושך שקל להתמצא בו. אם אחרי שעות הלימוד הרבות עדיין לא הושגה מטרה זו, כדאי אולי לפנות לגורם חיצוני שיוכל גם לסייע בבחירת לוגו, ושיעצב אתר תדמית נאה ומושך. כמובן שכאשר נעזרים באנשי מקצוע יש לשים לב כי ייתכן ויהיה צורך בהם גם בהמשך לצורך פתרון תקלות ולצורך תחזוק האתר. מי שבכל זאת מעוניין ללמוד את הנושא בכוחות עצמו יכול להיעזר במדריכי האינטרט הרבים, או ללמוד קורס בנושא.

הקמת בלוג בוורדפרס או הקמת אתר נפרד

אם התקבלה ההחלטה לבנות את האתר לבד, הרי שקיימות שתי אפשרויות. האפשרות הפשוטה היא להיכנס לאתר וורדפרס ולפתוח בלוג שהוא חלק מהאתר עצמו. אפשרות זו היא המועדפת על מי שזוהי תחילת דרכו בתחום, ומי שמעוניין בהקמת בלוג בלבד. במקרה זה ניתן לבחור בעיצוב בסיסי מן המוכן, שקיים בוורדפרס. מי שצבר לעומת זאת מעט ניסיון בתחום, יכול לנסות את מזלו באופציה השנייה של הקמת אתר נפרד. לשם כך, יש לקנות כתובת (דומיין) ולהוריד למחשב את תוכנת וורדפרס (ניתן לרכוש דומיין מחברות כמו livedns, internic, godaddy ועוד..).

כמו במקרה של כל תוכנה – גם כאן כדאי לוודא כי התוכנה שלכם ממשיכה להתעדכן כראוי גם לאחר ההתקנה. מי שבוחר לרכוש דומיין ולהקים אתר נפרד צריך לדאוג גם לפתרון אחסון שיאפשר גיבוי אוטומטי ושדרוג בעת הצורך. עלות הרכישה של הדומיין ושל מקום האחסון מסתכמת בדרך כלל בכמה עשרות דולרים בחודש. יש אפשרות לבחור בספק ישראלי או בספק ששרתיו ממוקמים בחוץ לארץ. רק שימו לב – חברה שאין לה שרתים בארץ סביר להניח שלא תספק שירות בשפה העברית. כדאי גם לוודא שבסיומה של ההרשמה מקבלים פרטים מלאים של השרת, כולל אישורים, סיסמאות וכיוצא בזה. באינטרנט ניתן למצוא מדריכים מפורטים (כולל צילומי מסך) המתארים לפרטים את תהליך רכישת הדומיין, התקנת התוכנה והתחלת העבודה עם וורדפרס.

התחלת עבודה על וורדפרס

השימוש באתר הוא כאמור לא מורכב מאוד, אך מי שזו הפעם הראשונה שלו, כדאי שיקרא את המדריכים האינטרנטיים, ישתתף בקורס העוסק בנושא זה, או ייעזר בגורם אחר בעל ניסיון. התוכנה כוללת תפריטים רבים שדרכם מנהלים את האתר. כצעד ראשון מומלץ להיכנס לתפריט הגדרות שדרכו ניתן לתת שם לאתר ולתאר אותו. זה המקום להזין בו גם את כתובת הדוא"ל שדרכה תקבלו הודעות מתוכנת וורדפרס.

מעבר להגדרות הבסיסיות הקיימות באתר, קיימות אפשרויות נוספות שדרכן ניתן להתאים את האתר לצרכים הספציפיים שלכם. את זה ניתן להשיג למשל בעזרת וידג'טים (Widget) שהן מעין אפליקציות המאפשרות בנייה של קיצורי דרך. אחד הווידג'טים הפופולריים ביותר הם "תגובות אחרונות" ו-"פוסטים אחרונים" ודרכם ניתן לגשת לתוכן החדש ביותר. מלבד אמצעי זה. ניתן גם להשתמש בתוכנות המורכבות על המערכת הקיימת. תוכנות אלו נקראות בשם "פלאגינים" (תוספים) והם מתעדכנים כל הזמן. בכל מקרה, מומלץ לקרוא מדי פעם את העדכונים שהמערכת שולחת לכתובת הדוא"ל, ולוודא שהאתר משתדרג כל הזמן ומספק את צרכי הקהל.

שתי נקודות אחרונות לסיום

בעת העבודה עם וורדפרס כדאי לשים לב לכמה נקודות חשובות:

ראשית אתר וורדפרס כולל גרסאות בכמה שפות. באנגלית יהיו ככל הנראה יותר אפשרויות עיצוב, אך זה יקשה על גולשים פוטנציאלים וייתכנו גם תקלות בכתיבה בעברית, או בהתאמה של שפת התוכנה – פתרון שאינו זמין למי שאינו בעל יידע בתחום. עניין חשוב נוסף – במהלך העבודה בוורדפרס חשוב מאוד לא לשכוח לבצע שמירה לאחר כל פעולה שנעשית. מומלץ גם לרענן את המסך ולוודא שהשינוי שרציתם עודכן כראוי. בסופו של דבר, זוהי תוכנה שלאחר מספר ניסיונות ניתן בהחלט לבנות דרכה בקלות יחסית אתר מושך לעין וקל לתפעול.

מעוניין בהצעת מחיר לבניית אתר וורדפרס מקצועי? פנה אל המומחים שלנו עוד היום! אביב עיצוב אתרים.